Olcsó SUV vagy terepes kombi?

2016.03.23. 11:44

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző!

Munkám jellegéből adódóan heti 3-4 alkalommal általában közúton 20-40 km-t kell mennem, majd 2-10 km a határban, földutakon. Jelenleg erre a célra egy utolsó kiadású Toyota Yaris Verso-t használok (1.3 VVTI). Csúcsszuper gép, de egyre többször kell menteni, a terepezést nem nagyon bírja. Váltani kellene, de nem szeretnék többet áldozni a "munkásautómra", viszont a szintet (megbízhatóság, fenntartási költségek, klíma, raktérméret -ez is fontos) megtartanám.

Dilemmában vagyok, mert volt már 1-2 terepjáróm, de igazából egyiket se szerettem (Freelander 1.8 benzintemető volt, meglehetősen sok hibával, Jimny nagyon kicsi, Lada Niva fapados, benzinszagú, kultúrálatlan). Régebben 2-3 db Toyota Tercel 4WD kombit is elnyúztunk a családban, ez etalonnak tekinthető, ha nem akadt fel bárhol elment.

Tudom, hogy valami kompromisszum kellesz, de nem tudom milyen irányban válthatnék 1 millió Ft körül? Ennyiért használható pickup nem nagyon van, idősebb SUV-ok esetleg, vagy valamiféle terepes kombit ajánl? Kipróbálnék régi ML Mercit vagy Volvót is, de nem tudom szabad-e ezekhez közelíteni? Inkább benzines párti vagyok ilyen korú gépeknél. Esetleg a VW csoport összkerekes kombijai is jók lehetnek?

Várom szíves tanácsát.

Üdvözlettel:

Stefi

Kedves Stefi!


Nem akar kipróbálni egy ML Mercit. Amúgy is elég csúnyán öregszik, de egymillióért a siralom völgyébe tesz kirándulást, és a fenntartási költségekről még nem beszéltünk. Volvóból az XC70 lenne jó errre, de a benzines tizenhat litert fog enni, mind automata, és ha megkotlik a váltó, az sokba lesz, ráadásul nincs is ennyiért.


A VW-csoport autói közül a hosszmotorosokban az Audi hajtása van, azok a jobbak, keresztmotorosokéban a syncro, ami csak akkor kapcsol be, ha az első kerék megcsúszott. A 94-97-ig gyártott Audi A6 nagyon jó kis kocsi, de eljárt felettük az idő, nagyon sok lelakott, rozsdás példány van, ám nem lehetetlen jót találni. Az Octavia szintén jó lehet egy 1.9 TDI-vel, kérdés, hogy a hasmagassága elég-e. Egy Yaris Verso után a fenntartási költségek tekintetében csak feljebb van, de van megoldás.


Én egy RAV 4-est vennék az első szériából, ne legyen elrohadva, az a lényeg. Nagyon fontos, ha sokat jár földutakon, rendszeresen el kell vinnie alvázmosásra, mert a sártól hatványozottan gyorsabban porlad el a fém.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.