Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper!
Szeretett lila/rózsaszín Twingonk helyett keresnénk valami modernebbet, elsősorban városi használatra. Kis/alsó középkategóriában nézelődtünk, a szokásos kezdeti költségekkel együtt maximum 800 000 Ft-ig. Nagyrészt ketten használjuk, havi 5-600 km-t megyünk, szóval a mindenképpen benzineset szeretnénk- illetve ebben az árban nem hinném, hogy túl jó dízeleket lehetne találni.
Amik eddig felmerültek:
-Ford Focus: egész jókat írták róla, ez lenne a legnagyobb, itt elsősorban a 3 ajtósak tetszenek
-Mercedes A: kicsit öregebbek vannak ebben az árkategóriában, mint a többi versenyző, illetve a fenntartási költségei kérdésesek
-Toyota Yaris: állítólag még mindig jó kis autók, sok behozottat látni
-Fiat Panda: újabb, ellenben ez nem volt az olaszok fénykora
-Citroën C2: szintén fiatalabbak, elég jól felszereltek
Ezek közül melyiket ajánlaná? Esetleg valami mást? Az egyes típusokhoz melyek az ajánlott motorváltozatok?
Üdvözlettel: Péter
Kedves Péter!
A Focus-ok valóban jók, az ajtók belső élén kezdődik a rozsdásodásuk, arra kell odafigyelni. Az A Merci szépen tud rohadni az ajtók élén, küszöbökön, sárvédőíveken, szóval majdnem mindenhol. A félautomata váltósakat kerülje, és a lamella tető is probléma forrás, szinte mind el van törve. A Toyota Yaris-okkal nincs probléma, olaj és víz legyen bennük, akkor nem lesz bajuk soha.
A Pandából a 100 HP-t venném, de az nincs ennyiért. C2-ből is a nagyobb motorosokat venném a Sensodrive váltósak kivételével. Én Focus-t vagy Yaris-t vennék ezek közül, de bevenném a listába a 2001-től gyártott Civic-et is.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.