Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesnepper!
Városi terepjárót / SUV-ot szeretnék.Olyat keresek:
- amivel nem fogok sokat szívni, hanem csak használom,
- 4 felnőtt belefér,
- van 400+ liter csomagtartója,
- nem fontos, hogy alfahím-kocsi-utánzat legyen, de ne nézzen ki bénán.
2 millió forintom van a célra. Ebből szeretném kihozni a vásárlást, átírást, és rendberakást (külső, belső, műszaki).
Kérdéseim:
1. Reális, hogy ennyi pénzből találok a szempontjaimnak megfelelő autót?
2. Nagyságrendileg mennyit szánjak a vételárra és mennyit a rendbetételre?
3. Magamtól a 2002-2006 Honda CRV-ket és a Mazda Tribute-okat találtam. Ön melyiket választaná?
4. Milyen másik típust/évjáratot ajánl?
5. Nekem tetszenek a tetőablakok/napfénytetők. Mire érdemes figyelni ilyen autó vásárlásakor?
Köszönöm a segítségét!
Zoltán
Kedves Zoltán!
Ebből a kettőből csak a CR-V-t ismerem, Mazda Tribute mellett még nem is álltam, de népítélet is csak öt van rá. Ha nincsenek elrohadva, korábban porrá törve, akkor nagy csodára nem kell számítani. A ráköltés mértéke függ az aktuális darabtól, ha szerencséje van megússza egy olajcserével. Ha nincs szerencséje, akkor meg bármennyit. Vásárlás előtt meg kellene mutatni valakinek, aki már látott autót közelről, vagy elvinni egy állapot felmérésre. A kopó alkatrészek árát megnézheti a webáruházakban.
Egy vezérlés- illetve olajcserét mindenképpen szoktam ilyenkor javasolni, de a 2002-től gyártott CR-V-nek láncos a motorja, és ezekben nem szokott a lánccal probléma lenni. A 4X4 hajtása nem a legjobb, ha pont amiatt venné, de egyébként nincs velük probléma.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.