Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Uram!
Autóválasztással kapcsolatosan lenne néhány kérdésem, megtisztelne ha válaszaival segítene!Hozzávetőleg 3000 eurót szánnék autóvásárlásra Németországból, felette a hazahozatal, hazai forgalombahelyezés költségeivel.
Lehetőségekhez képest alacsony fenntartású, megbízható, kombit keresnék, kézi váltóval, extrák nem igazán érdekelnek.
Hozzávetőleg 20-25 ezer kilométert autóznék vele. Zömében 10-20 km távokra naponta oda-vissza, plusz havonta 1-1 hosszabb út, kifejezetten városi csoszogás nincs benne. Jelenleg egy 1998-2002 as évjáratú A4 1.9 TDI kombi tűnik jó választásnak, ebből a típusból reálisnak.
1. Korábbi cikkeit olvasva ilyen paraméterekhez a benzines autókat ajánlja. Azonos típusokban - ahogy látom - a benzines autó 2-3 literrel többet fogyaszt. Ez 20 ezer kilométernél, évi 400-600 liter többlettankolás, ami 1,2 eurós üzemanyagárral számolva 480-720 euró többlet, legyen mondjuk 600 euró. A4 kombi autónál, 2000-2002 évjáratnál a az 1,8 benzines, illetve 1.9 TDI áraknál nem látok igazán különbséget. Ez esetben viszont ötéves használatnál már 5x600 = 3000 euró különbözet tankolásban már jelentős különbség. Van valami olyan várható hibalehetőség az 1.9 TDI nél, ami ezt az előnyét annulálja?
2. Nem sikerült megbízhatóan kiderítenem, hogy az A4 mely évjáratai készültek galvanizált karosszériával. Az esetleges rozsdásodás, korrózió egy 15-16 éves autónál jelentős veszélyforrás, ezért preferálnék ilyen karosszériát. Mely évjáratokat keressem?
3. Az 1.9 TDI motorra a hirdető oldalak 90 és 116 lóerő között többféle teljesítményt is jeleznek. Mindegy melyiket választom megbízhatóság, fogyasztás szempontjából? (a kínálatban a 116 LE-s a leggyakoribb). Kettőstömegű lendkerék mindegyikben van?
4. Az A4-en kívül, más típusokat is nézegettem (szempont az alacsony fogyasztás, megbízhatóság, alacsony alkatrészár): VW Golf , Skoda Octavia , Volvo V70, Toyota Avensis, Saab 9-5, Lancia Lybra, BMW 320 dízel, kombi variációi. Érdemes ezek közül is tovább nézegetni az A4-en kívül? Esetleg a fenti elvárások tükrében más javaslat?
Tisztelettel várom válaszát!
Zsolt
Kedves Zsolt!
Ezek az A4 1.9 TDI-k még nem azok a dízelek, amikben részecskeszűrő lenne, ezért ezeknek sokkal kevésbé árt a relatív sok hideg üzem, illetve az 1.9 TDI-vel szemben a konszern benzines motorjai sokkal gyengébbek. Én is a TDI mellet tenném le a voksom a benzinesekkel szemben.
Szerintem ezek már mind galvanizáltak, én a facelifteseket (99-2000) venném. A 116 lóerős már PDTDI, a 90 illetve 110 lóerős még nem az, szerintem a 110 lovas a legjobb, de a PD-től sem kell félni. Kettőstömegű mindben van, nem egy vagyon a cseréje, ha oda kerül a sor, de ezt be kell nyelni annak, akinek ilyen kell. A VW konszern autói nyilván ugyanazok, minden igaz rájuk, ami az A4-re. A V70 kivételével a többit elfelejteném, annyival egyszerűbb egy ilyet fenntartani.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.