Fiatalabb családi az Accord után

2017.01.24. 15:12

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Becsületesnepper, kedves István!

Több, mint tíz éve használok egy kétliteres, benzines Accordot, amivel soha nem volt semmi gondom, és a mai napig nagyon szeretem. Lassan azonban le szeretném cserélni egy hasonlóan megbízható, 150-180 LE-s, max. 4-5 éves szedánra (esetleg kombira).

Az autót legtöbbet városban és rövid távon használom, évente 2-3 alkalommal megyünk hosszabb útra a családdal, ezért elsősorban benzinesben gondolkodom. Fontos szempont, hogy a 192 cm-es magasságom és a kamaszkorba lépő 2 gyerkőc miatt tágas legyen az utastér. További fontos követelmény a megbízhatóság, a minőség és a megfizethető fenntartási költségek. Az A6-os Audi nagyon tetszik, de ez az utolsóként említett szempontnak nem igazán felel meg, és a keretbe sem fér bele. Ahogy a Lexus IS 250 sem... Sajnos vagy nem, de nálam számít a presztízs is.

Amik tetszenek (zárójelben a hallott/olvasott hibákkal):

- VW Passat VII. 1,8 vagy 2,0 TSI (olajfogyasztás?)

- Ford Mondeo 1,5 EcoBoost (beltér gyengébb kidolgozása, anyagai)

- Mazda 6 (előzőeknél szűkebb belső tér, rozsdásodás)

- Honda Accord (szűk hátsó lábtér)

Tudom, hogy nagyon jók az Avensisek, de nekem túl csicsás a külsejük, ahogy a koreai autóké is. Insignia van több ismerősömnek, akik nem ajánlották főleg az Accord után. A francia és olasz autókban nem igazán bízok, de lehet hogy ez egy rossz beidegződés.

A rendelkezésre álló keret MAX. 5 M Ft.

A tanácsát kérném, melyik autót ajánlaná, milyen váltóval, mitől kell tartani? Ha más javaslata van, arra is nyitott vagyok.

Köszönettel:

Tamás

Kedves Tamás!

Az 1.8 TSI-t hanyagolnám, mostanában láttam kettőt is, ami ette szépen az olajat, és csak 100 ezer volt bennük. A 2.0 TSI már jobb, de én ezekben a TSI-kben nem bízom. A Ford Ecoboostjait nem ismerem, még kevés velük a tapasztalat, majd ha tömegesen túl lesznek a 300 ezer kilométeren el lehet róluk mondani, hogy jók-e. A Mazda 6 ötmillióért még nem lesz rozsdás, és ha tesz rá egy komoly alvázvédelmet, akkor később sem. Az IS 250 szerintem nem egy drágán fenntartható autó, van benne egy jó V6-os motor, csak a kötelezőket kell cserélni.

2014-Honda-Accord-Hybrid-EX-L-passengers-three-quarters-in-motio

Az a baj, hogy az Accord után csak lefelé van, ami a megbízhatóságot illeti. Ha turbósat vesz, akkor az egy újabb hibaforrás, de minden ilyen új konstrukcióval az a baj, hogy nincs velük tapasztalat. A kétliteres Accord helyett én egy 2,4-est vennék. Egy jó szívó benzinessel nem lehet mellényúlni, és a 2,4-es jó.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.