Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelet Nepperűző
Talán eltér a mainstream kérdésektől az enyém, de szeretnék tisztán látni, ezért remélek választ öntől.
A feleségemmel új autót, vagy alig használtat szeretnénk vásárolni a lassan elvirágzó Octavia tour II 1.4 16V utódjaként.(5 és fél éves 170.000 km, újként vásároltuk azt is) Újra kombit vagy SUV-ot szeretnénk, ez még nem eldöntött, noha a nejem a SUV-ok felé hajlik. Akkor mégis eldöntött? Ami azonban biztos, hogy a garancia időn túl is használnánk az autót, ahogy a jelenlegit is.
Az éves kilométer futás alapján benzines felé hajlanék, a keret 6-6.5 millió.
Amik igazán tetszenek: Skoda Kodiaq, Seat Ateca, talán a Ford Kuga csak turbós benzinnel vannak, ezért nem őszinte a mosolyom tőlük. Amikről nem tudom mit gondoljak, de el sem zárkóznék előlük azok elérhetők szívóval: Kia Sportage, Hyundai Tucson, vagy a titkos favorit a Honda Hrv.
Kombikból ugyanez a dilemma: az Octavia végül is bejött, de ha benzin akkor TSI. Azonban például az új Megane elérhető 1.6 szívóval is és egész pofás, de abban meg nem bízom. Francia...
Kérdés: maga melyik kis benzines turbót venné újonnan, amit én nem említettem olyat is mondhat! Vagy SUV-ot csak dízellel érdemes? Vagy csak szívó benzin amíg van? Vagy tartsuk meg az Octit? Végül is semmi baja!
Üdvözlettel: Farkas C.
Kedves Farkas C.!
"maga melyik kis benzines turbót venné újonnan, amit én nem említettem olyat is mondhat!" Én TSI-t nem vennék magamnak az biztos, túl sok rosszat hallok felőlük. A Fordok kis turbósairól még nem hallottam annyi rosszat, de nincs is belőlük annyi, és még ezek a motorok nincsenek túl tömegesen a 300 ezredik kilométeren, hogy megnyugtató ítéletet lehessen mondani róluk.
A két koreaiban, a Kiában és a Hyundaiban meg lehet bízni. Az 1.6-os benzines a maga 135 lóerejével nem fogja felszedni az aszfaltot, de közlekedni elég lesz anyának. A Honda HR-V még annyira új, hogy azzal semmi tapasztalat nincs még, de szerintem egy szívó benzines nem fog csalódást okozni, egyre számítani kell, ez sem lesz sportolásra alkalmas, de ha egy 1.4-es Octaviával elvoltak, akkor igazából onnan csak felfelé van, ami a menetdinamikát illeti.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.