Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesnepper!
A harmadik gyerekem születése előtt beruháztam egy Renault Scenic 1-esbe, mondván abban elfér három gyerekülés egymás mellett. Persze már tudom, hogy elférni elfér, csak a biztiövet becsatolni egy kínlódás. Vétel előtt átvizsgáltattam, azt mondták, hogy nyugodtan beleinvesztálhatok. Örültem is... egy ideig. Mint ahogyan az lenni szokott, elkezdtek előjönni a problémák: vezérléscsere, első féktárcsák és fékbetétek, kerékcsapágyak, hátsó (!!!) féktárcsák és fékbetétek, hátsó ablakemelő csere, csomagtér zár csere, első és hátsó lengéscsillapítók... és még sorolhatnám. Mindezek mellett úgy érzem, hogy szomjas az 1,6 benzines. Kicsit kivett a családi kasszából a kis francia szuka! Most költözünk vidékre Budapestről, és nagyon gondolkodom a Scenic lecserélésén, bár elég sok mindent megjavíttattam már rajta. És itt jönnének az elvárások: tágas belső tér (három gyereknek is), megbízható működés - nem csak 2-3 hét erejéig, alacsony fogyasztás, kifizethető alkatrészárak, beszerezhető alkatrészek, magyarul könnyű és olcsó fenntarthatóság és megbízhatóság. Nagyjából napi 50-60 kilométeres használatban lenne, 2-3 havonta egy hosszabb vidéki kiruccanás. Esetleg megbirkózzon egy havazással a bakonyi hegyekben is.
Gondolkoztam benzin-gáz meghajtásban, hibrid Toyotában, esetleg szög egyszerű dízelben. Sajna minderre kb. 8-900.000 lenne fedezetként, és ha az átíratás is beleférne ebbe az összegbe, még boldogabb lennék.
Abban kérném a segítségét, hogy merrefelé érdemes elindulni a keresésben és merre nem ajánlatos kutakodni. Gondolom már keresték meg páran ilyen témában...
Válaszát várva tisztelettel: Dávid
Kedves Dávid!
"Mint ahogyan az lenni szokott elkezdtek előjönni a problémák: vezérlés csere, első féktárcsák és fékbetétek, kerékcsapágyak, hátsó (!!!) féktárcsák és fékbetétek, hátsó ablakemelő csere, csomagtér zár csere, első és hátsó lengéscsillapítók... és még sorolhatnám.
Amiket felsorolt, azok nem problémák, hanem szinte kizárólag kopó alkatrészek, amiket az ember cserél, mikor egy autót használ. Ez teljesen normális. Probléma az, amikor random problémákat generál egy autó, és lerohad. A felsorolásából úgy látom, hogy az alacsony fogyasztás lenne a cél. A benzin-gáz meghajtásnak nem vagyok nagy barátja, így arra nem beszélem rá. Sajnos ennyiből nem jön ki semmilyen hibrid, ezeket nyugodtan elfelejtheti. Kb. másfél milliónál kezdődik a kicsit jobb Prius, a Civic hibridek is egymillió felett vannak.
A szög egyszerű dízelnek egy 1.9 TDI felelne meg az olcsó fenntarthatóságával. Ennyiért lehet találni valami jobb Passatot vagy A4-est, esetleg Octaviát. Én azért elgondolkodnék egy egyszerűbb szívó benzinesen is, például egy Avensisen.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.