Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
segítséget szeretnék kérni öntől. Második autót keresünk a következő páraméterekkel:
- Télen max. heti 1x lesz használva kb. 20 km távolságra
- Nyáron valamivel gyakrabban, de szintén ritkán.
- Főleg a feleségem használná gyerekszállításra, de időnként én is vezetném, és családostul bele kellene férni valahogy, tehát mögém, ha szűkösen is, de be kellene férnie egy gyereknek gyerekülésben. Én két méter magas vagyok.
- max 400e a keret
Olyan autót keresek, ami nem rohad el 3-4 év alatt, és megfelelő karbantartás mellett üzembiztos ilyen ritka használat mellett is.
A fogyasztás/kor nem fontos, csak a megbízhatóság.
Nem tudom, létezik-e ilyen autó ennyiért, sajnos nekem nincs olyan piaci ismeretem és műszaki tudásom, hogy magamtól válasszak, kérem legalább mondjon pár tippet:)
Köszönettel, Gábor
Kedves Gábor!
A kétméteres magassággal feladta a leckét. Én sem vagyok kicsi, de a köztünk lévő kilenc centi már jelentős, így nem biztos, hogy amibe én beleférek, abba ön is, ezért csak a személyes üléspróba a megoldás. A rozsda az egyik probléma. Az ennyiért kapható autók már nem fiatalok, és életkorukból adódóan előfordulhat rajtuk némi rozsda. Ennek a mértékéről legjobb meggyőződni, megemelni, és alaposan átnézni az alját. Előfordulhat, hogy egy felülről nem is annyira rozsdás autónak salátára van rohadva az alja. A legdrágább mindig a karosszériamunka, mert elkezdi az ember bontani a lemezt, és nem tudja, hogy mi lesz a vége, hol talál olyan lemezt, amihez hegeszteni lehet. A lakatosok nem is szívesen vállalják.
A megbízhatóságról a Toyota Carina jut eszembe, ha rendesen karban van tartva, szinte agyonüthetetlen, de előfordul rozsda rajtuk, elsősorban a hátsó íveken kezdődik a baj. A Toyota Corolla szintén nagyon jó, a méret a kérdés. A Nissan Almera első generációja legendásan megbízható, és mint autó sem rossz, még ennyi idősen is finom a váltója, érződik rajta, hogy jót akartak csinálni. Ha már a Nissannál tartunk, akkor érdemes megemlíteni a Primerát is, az mégiscsak egy mérettel nagyobb. A Mitsubishi Lancer, Carisma vagy Galant is megfontolandó. Az Opel F Astra a maga faék egyszerűségével szintén jó választás lehet.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.