Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Ford Mondeo 1,6 benzines Ecoboost cseréjén gondolkodom. Évi 40-50 ezer km-t futok, jelenlegi autóm 150 ezret futott, és igazából nincs baja. Érdekelne valami prémium. Pl. 530 vagy 730 dízel BMW-t ajánlgatnak, és azt mondják, jó. Ami viszont mostanában felkeltette az érdeklődésem, az a 2010 utáni SAAB 9-5. Eszméletlen a formája, és mostanában vonzó lenne az ára. Ilyen futásteljesítménnyel, mint az enyém bele merjek nyúlni? És nem ismerem a fenntartását sem. Szóval nagyon tetszik, bizonytalan vagyok. Természetesen a futás miatt elsősorban dízel érdekel, de benzinestől sem félek.
köszönettel, Duke
Kedves Duke!
Engem az ön helyében nem érdekelne a prémium, kivéve, ha van egy L betű az elején, a hátulján meg egy Lexus felirat, de abból is vagy benzines vagy hibrid. Annyi prémium szívást láttam már, hogy eszembe nem jutna megvenni egy ilyen BMW-t. Az emberek fejében óriási baj van, mindenki azt hiszi, hogy megvesz egy ilyet, és elfordítja a kulcsot, mert ez prémium autó, majd jól nem romlik el, de el fog. Nagyon el fog.
Ilyen autót az vegyen, aki olyan, mint Bence barátom, aki tudja, hogy a BMW tulajdonlása nagyon sok pénz elköltésével jár, és ha ki kell fizetni egymilliót szervizre, akkor kifizeti. Ő egyébként most cserél kormányművet a 70 ezret futott F10-es BMW-jében. Éljen a prémium minőség! Közös barátunk a 2006-os háromliteres dízel X3-asára költött fél év alatt 1,2 milliót, mert pont egyszerre ment tönkre az automata váltó, az osztómű, meg a sallang. Kiszámolta, hogy három év alatt beletankolt hárommilliót, elköltött szervizre 2,5 milliót. Kijárta a prémiumautós iskolát, továbbtanult, és most a felsége is, meg ő is ülnek egy-egy hibrid Lexusban.
A Saab 9-5 egy örök darab, egyszer kell megvenni, soha többé nem adja el. Mert nem tudja. Azért vonzó az ára, mert a kutyának sem kell. Nézzen körül, a forgalomban hány ilyen autót lát? Nem ültem még ilyenben, lehet, hogy nagyon jó autó, nem beszélem le róla, de mérlegelje azt is, hogy egyszer el is kell adni, és az nem lesz egyszerű.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.