Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesnepper!
Terveim szerint szeretném megvenni első komolyabb komfortos autómat. Alapvetően benzinesben gondolkodok, mivel évi 10.000 km-nél kevesebbet szoktam megtenni. Fele város fele országúton.
Kettő kiszemelt áldozatom lenne. Az egyik a Lexus IS 200, a másik pedig a Lexus IS 250.
Nem az ár a mérvadó.
200: jókat írnak a népek, de 2005-ös a legújabb, ami hát csak csak 12 éves már.
250: őszintén jobban tetszik, 2007 előtti példányokat néztem, de rémhíreket hallok a motor kokszolódásáról továbbá a műszerfal pattogzásáról.
Ön alapvetően melyiket ajánlaná? Mennyire rozsdásodnak eme járművek? Melyik lenne megbízhatóbb?
Köszönettel: Dániel
Kedves Dániel!
A kérdésére válaszolva, az IS200 lényegesen kisebb, a hátsó lábtér egy magas pilótával eléggé kicsi lesz. Egyébként rendkívül megbízható, jó karakterű autó, pontos váltóval, finoman járó motorral, jó futóművel. Az idősebb példányoknál előfordulhat rozsda, legtöbbször a küszöb és a sárvédőív találkozásánál kezdődik. A második generáció már jóval tágasabb, és az is megbízható. A kokszolódást a Novoth Tibi meg tudja oldani, az nem akkora probléma, mint az emberek gondolják.
A műszerfal pattogzásával én még csak képen találkoztam, de a probléma létezik. Ennek az az oka, hogy nagyon ki volt téve napsütésnek a műszerfal. Ehhez nem elég, hogy meleg helyen lakjon az autó, ehhez az is kell, hogy úgy álljon napközben, hogy műszerfalat érje a nap. Ha az autó nem nagyon napsütötte részről érkezett, akkor ezzel szerintem nem lesz gondja. Én mindkettőt szeretem, de az újabb nagyobb, ha kell a hely.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.