Élményautót akarok, megéri a kompromisszum?

2017.09.20. 13:32

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző!

Eljutottam oda, hogy szeretnék egy kicsi sportos élményautót. Egy 94-es sedan Swiftet váltanék valami izgalmasabbra. Három kiszemelt van jelenleg. Az első a már-már klasszikus Mazda MX-5 NA a szintén bukólámpás MR2, ezek valóban megadnák az élményt, viszont kompromisszum a két személy. Ha ezekre esne a választás valószínű a Swift hű társam maradna. Viszont, hogy ne kelljen két autót fenntartani képbe került a Toyota Celica, ott van 4 személy illetve használható csomagtartó viszont elöl hajt. Vesz el az elsőkerékhajtás az élményből annyit, hogy ne érje meg? Illetve milyen buktatókat tudna elmondani az említett 3 típusról, esetleg tudna még valamit bevenni a sorba?

Válaszát köszönöm: KA

Kedves KA!

Az elsőkerékhajtást nem mondanám igazi élményautóba valónak, a Celicától nem kapná meg azt az élmény, amit várna. Az MX5 se csak a hátul kaparástól lesz az, hanem attól, hogy a kormányzás, a váltó, a futómű és az egész autó remek összhangban van egymással. Tényleg az unalomig mondtuk már, hogy mennyire jó kocsi az MX5, és tényleg, viszonylag kevés lóval nagyot lehet autózni, és pont emiatt az összhang miatt. Én tuti ezt vennék. Az MX 5-nek a rozsda a baja, a hátsó íveken, a küszöbön, és az első stabilizátor bekötési pontjánál a nyúlványon. Itten tessék tájékozódni. Az MR2-es se rossz, de az MX jobb. A legjobb lenne egy olasz importos MX5, az nem rozsdás.

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.