Avensis vagy Mondeo, ha dízel kell?
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, a keret 2,5 millió. Két kiszemelt a 2009 utáni 2.0-2.2 D-Cat Toyota Avensis és 140-163 LE 2.0 TDCi Ford Mondeo.Eddig 2005-ös 1.4 D4D Toyota Corolla volt. 300 ezer kilométer alatt kopó alkatrészeken, turbón kívül mást nem nagyon kellett cserélni. Nagyon bevált, ezt a tartósságot várnám a következő autótól is.
Lényeg, hogy négy fő kényelmesen elférjen benne, és esetenként a csomagtartóban egy jól megtermett kutya. A kocsival minimum öt évre tervezek.
Kérdésem az lenne: kell-e félni az újabb 2.0-D-CAT és 2.2 D-CAT motortól, jelentkezhet-e náluk a 2009 előtt gyártott hengerfejtömítés probléma?
A Mondeót nem ismerem, van-e olyan tartós mint az Avensis? 140 vagy 163 LE TDCi tartósabb?
Kedves Kérdező!
A 2009 előtt gyártott 2,2-es dízel Avensisnek nem kifejezetten hengerfej problémája volt, hanem a hengerfejtömítés anyaga keményebb volt, mint a blokk és a hengerfej anyaga, ami belenyomódott a hengerfejbe és a blokkba. Ez hengerfejproblémával kezdődött, de súlyosabb esetekben a blokk is menthetetlen volt, mert többet kellett volna levenni belőle, mint amit a dugattyú felső holtpontja engedett volna. A dolog szépsége, hogy a blokk síkolásához előbb csavarra kellett szedni a motort, hogy kiderüljön, egyáltalán menthető-e. Ha menthetetlen volt, akkor jött a motorcsere. Sajnos nem tudom milyen motorkódtól lehet megvenni az újabbakat, de állítólag ezeknek már tényleg nincs ilyen baja. Toyota klubosokat kellene megkérdezni.
A kétliteresekre nem volt jellemző ez a fajta meghibásodás. A 2007-től gyártott Mondeo már sokkal jobb, mint az elődje, ezekben már egy PSA HDI motor volt, a Ford rájött, hogy nem kell erőltetni a személyautóba való dízelmotor gyártást, régen se ment neki, a régi 1,6-os, 1,8-as dízelek is hírhedten vackok voltak. Ez a Mondeo viszont nagyon jól sikerült, rendesen össze van rakva, igényesebb lényegesen a belseje is, és tartós is. Nem véletlenül lett a flottaüzemeltetők kedvence. Ebből adódik a probléma is, hogy rengeteg került piacra a 3-4 éves lízing lejártával és 200 ezer körüli futással, utána licit oldalakról Magyarországra érve mind átment egy időutazáson. Egyik ügyfelem mesélte, hogy tizenkét Mondeo után adta fel, és keresett más típust, mert a szervizben lekérdezve 80 és 250 ezer között hiányzott az autók órájából. Mindkettő jó, de körültekintően vásároljon.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.