Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves István!
Autóvásárlás előtt állok, és a megbízható japán kacatok után egy szép német autóra/szopórollerre vágyom. Hiába keresgélek, a W203-as, faceliftes Mercedes C-ről alig találni valamit. Amit olvashat az ember, az is főként a dízeles tapasztalatok, amit magam is ismerek, de benzinesről alig esik szó. A felhasználás jellege miatt benzinesben gondolkodom, azok közül is a nagy szívókban, mert a kompresszorostól tartok. Mivel ingyen ebéd nincs, inkább a kutast etetném, mint az alkatrészkereskedőt. A szívók közül melyikben érdemes gondolkodni, melyiket kerülni?Ön szerint mire érdemes figyelni ennél az automataváltós kombi típusoknál?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: Elemér
Kedves Elemér!
A 203-as széria első darabjai csodásan tudnak rohadni. A küszöbökön, ajtók alján, díszlécek alatt, a csomagtérajtón lévő rendszámot hordozó műanyag elem alatt. Persze vannak rozsdamentes példányok is, de ezekre a helyekre kell koncentrálni, ha a bódét nézi.
A szívómotorokkal különösebb bajról nem tudok. Arra kell figyelni, hogy a váltó szépen váltson, ne rángasson, ne csattanva vegye a sebességeket. Ha álló helyzetből indul, szépen kezdjen az autó alapjáraton lassan kúszni előre, hátra. Erőteljes gyorsításnál se rántson, hanem finoman váltson. Egy biztos, az automata váltó el fog romlani, csak az a kérdés, hogy mikor, és kinél. Ha önnél, akkor pech, ha másnál, akkor szerencse. Erre legyen 300 ezer forinttól felfelé félretéve pénze, de addig is cserélje az olajat benne rendszeresen.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.