Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesnepper!
Az új trónörökös születése miatt szeretnénk nagyobbra cserélni szeretett 1.8-as Volvo C30-asunkat.
A 2 és 3 millió Ft-os keretünket figyelembe véve nekem az alábbi típusok tetszenek:
Volvo S80 2006-tól 2.4 D 163 - 185 LE (a favorit)
Volvo S60 2010-től 2.0 D3 - 163 LE
Lexus IS 250 2005-től, esetleg GS, bár a hátsó kerekesekhez és a nagyobb étvágyú benzinesekhez kevésbé ragaszkodnánk, mert az Rx-8-unk bír mindkét tulajdonsággal (és a Renesis rövid élettartama ellenére még harmonikus a kapcsolatunk).
A szűrés alapján az látható, hogy a futásteljesítmények 150 - 320 e km között szórnak.
A Népítélet és a választék alapján úgy látom, hogy ezeket a típusokat jellemzően nem kell szervizben dokkoltatni és az előéletük az esetek meghatározó részében leinformálható.
Az lenne a kérdésem, hogy mire lehet számítani egy 220 e km körüli futású, automata váltós autó esetében és tudja e ezeket a típusokat jó szívvel ajánlani?
Köszönettel,
Zoltán
Kedves Zoltán!
A Volvók jók, nyugodt szívvel ajánlom, leginkább a 2.4-es dízelt, de ha automata váltósat néznek, akkor azonnal olajcsere, utána 70-80-ezrenként ismét. Legyen 500 ezer forintja a zsebében, ha megadja magát a váltó, mert a világ összes autójában csak olyan automata váltó van, ami el fog egyszer romlani, csak az a kérdés, hogy mikor. A manuális váltósokkal ilyen probléma nincs, ott kettőstömegű van, de az lényegesen olcsóbb.
A Lexust nagyon szeretem, de abból csak a 250-es benzinest venném, amit ön is írt, a dízel 2.2-es kockázatos lehet. Ha a Lexus-ból is automatát néznek, az 500 ezer arra is érvényes.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.