Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Hosszú ideje BMW-függő vagyok (a jobbik fajtából, azon belül is Touring), jelenleg egy vénülő, de tisztességes állapotú E36 Touringot hajtunk családilag. Azonban szeretnénk idővel lecserélni, és bár nem időt, hanem állapotot veszünk, azért egy 20 éves autóról szeretnénk váltani 10-15 évesre.E46/E91 vonalon szeretnénk továbblépni, nem találtam más típust/márkát ami tetszene. Túl sokat nem megyünk, 20-80% autópálya, de évi 15 ezer kilométernél nem többet. Az E91 mellett szólna a fiatalabb konstrukció, de ahogy utána olvastam pont a legrosszabb tipusú motorok vannak benne (318i, 320d). Az E46-ról olvastam hogy talán még jobb minőségű mint az utódja, viszont nem mai darabok.
A kérdésem az lenne, hogy van az E91-nek olyan motorja amit jó-jobb szívvel ajánlana? Vagy kisebb kockázatot jelent, ha maradok az E46 szériánál? Költésben nem szívesen mennék 1,7 millió fölé, szóval E91-nél ez inkább a kínálat alja. Dízel nem kizáró ok, de a fogyasztás nem érdekel, így a szívem inkább a "talán" kevésbé problémás és bonyolult benzinesek felé húz.
Válaszát és idejét előre is köszönöm,
Szép napot!
Dávid
Kedves Dávid!
Én inkább az öregebbet venném, ha kevesebb problémát akar, akkor vegyen M-es motokódú E46-ost. Itt a rozsdára kell figyelni, ami a hátsó kerékívek és a lökhárító találkozásánál, illetve az első sárvédőív közepén kezdődik. Itt vannak az E46-osok rozsdásodási helyei. Ha szerencséje van akkor kifoghat egy Olaszországból hozott autót, azon tuti nincs rozsda. Ha az E90-es sorozatot választaná inkább, akkor a hathengeres benzineseket válassza a négyhengeresekkel szemben, dízelek esetében a hathengeresek és a négyhengeresek is jók lehetnek, feltéve, ha nincs bennük a világ összes kilométere. Azért az lebegjen a szeme előtt, hogy egy sokkal fiatalabb német prémium autót nézeget, annak minden költségével, és egy automata váltó javítás ebben a ligában már 500 ezerbe kerül, de az olcsóbb dolgok is drágábbak, mint az E36 esetében.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.