Terepjárót munkaautónak
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Szakértők!
A véleményeteket szeretném kérni terepjárókkal kapcsolatban, mivel teljesen analfabéta vagyok a kérdésben. Nem városi csilli-villi autóra lenne szükségem, hanem munkaautóra a tiroli hegyekbe. Kezdő állatorvosként farmokra kéne kijárnom vele, így olyan márkára lenne szükségem, ami bírja megpakolva is napi tíz alkalommal a hegyi bizarr szerpentineket és a jeges teleket. Fontos lenne, hogy ki-be kapcsolható legyen az összkerékhajtás és sok rakodótér legyen benne a felszereléshez, viszont a hatalmas kaszni hátrány is lenne a szűk utakon, hajtűkanyarokon és kis helyeken való megfordulásoknál. Jelenleg sajnos a 10-15 éves autók árkategóriában tudok gondolkodni. Mivel ebben a korosztályban már rá kell fordítani a felújításokra, így alkatrészárat is figyelembe kell vennem.
Melyik típust ajánlanátok számomra?
Olvastam itt a honlapon cikkeket. Elnézéseteket kérem, ha elsiklottam volna a számomra aktuális, már létező cikk mellett.
Előre is köszönöm a segítséget!
Kata
Kedves Kata!
Nem lett volna nagy baj, ha megírod, hogy mennyi a keret. Ha raktér is kell, akkor valami pickup lenne jó, ott nem baj, ha mocskos lesz a plató, majd leslagozod. A legjobb a Toyota Hilux, az mindent ver, elpusztíthatatlan, de tényleg. A Top Gearben is méltó módon megemlékeztek a típusról. A tálibok, afrikai hadurak, az ISIS és mindenki, aki mostoha helyeken vív háborút, mindenki Hilux-ot használ, mert az nem áll meg soha, és minimális szerszámokkal javítható. Az évjáratához képest drága lesz, de ez nem véletlen. A Mitsubishi L200 is jó lehet, a Nissan Navarának eltörhet az alváza, ha nem mossák rendesen, és kapja a mocskot, azt nem erőltetném. Ezek mind platós kocsik, tehát nem kicsik. de legalább a hajtás és a méretük miatt a fordulókörük is jó nagy. Ha tényleg szűk helyeken kell forgolódni, akkor vagy többet kell tekerni a kormányt, vagy kisebb autót kell venni. Pickup kis fordulókörrel nincs.
Az alvázát ezeknek az autóknak rendszeresen mosni kell, mert a felrakódott sár miatt gyorsabban rohadnak el. Ha nem kell a plató, akkor venni kell egy Dacia Dustert, le kell hajtani az üléseket vagy teljesen kiszerelni, és van hely. Nem is drága (mihez képest, de nem tudom a keretet), terepen is ügyes, és lényegesen mozgékonyabb, mint ezek a behemótok. Ha ennyi sincs rá, de elég lenne egy kisebb terepjáró, akkor még javaslom a Toyota Rav4-et, a 2005-ig gyártottat mindegy milyen motorral, 2006-2009 között inkább benzines motorral.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.