A kisautó megy, a nagyobb jön
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt szerkesztőség, Tisztelt István!
A kis autó megy, a nagy(obb) jön. De melyik?
Kiszemeltjeim tetszési sorrendben: Mazda 6 (2005-2007), VW Passat (2001-2004), Ford Mondeo (2005-2006). Mindegyiknél a szívó, turbós, 1.8 - 2.0 benzines motor jöhet szóba.
Tudom, hogy Ön japán párti, így még ha elfogult is, reálisan látja a dolgokat. Ha sikerül kifognom egy szép, rohadásmentes példányt, egy alváz és üregvédelemmel jól meglocsolva 5 évig ép tud még maradni a kasztnija? A 2.0 motornál mennyire gyakori az olajfogyasztás, kell-e ettől félni, miről ismerhető fel ez a gond?
A Passat nem rohad, az 1.8 turboról nem sok rosszat hallottam, csak ők relatíve régebbiek. Tudom, nem évjáratot és km-t veszünk, hanem állapotot :-) Ezeknél az autóknál mire kell figyelni?
És a 2.0 benzines Mondeoknál? Fogyasztásban melyik a legjobb, és melyiket ajánlaná, mint legbiztosabb vétel, ha jó példányt találok? Vegyes használatra lesz, viszonylag sok várossal, de a légzsákerdő és a magas felszereltség fontos a család és a kényelem miatt.
Üdvözlettel: Richárd
Kedves Richárd!
A Mazda 6 nagyon jó, de nagyon rohad, igazi kihívás nem rozsdásat találni belőle. Ha talál belőle rozsdamenteset, akkor azonnal üreg és alvázvédelmet kell rajta csinálni, úgy valóban menthető a helyzet. A legjobb egy olasz importból származó kocsi, azokon nincs vagy lénnyegesen kevesebb a rozsda.
A Mondeónál szintén előfordulhat rozsda, de lényegesen kisebb mértékben, mint a Mazda esetében. Mindkettőben a két literes motornál előfordulhat nagyobb olajfogyasztás. Az olajfogyasztást nem lehet felismerni, mert nem mindenesetben jár füsttel, egyszerűen csak eltűnik belőle az olaj, ilyenkor az eladó igazmondási képességére vagyunk bízva. Ha kereskedő árulja, nem biztos, hogy tud róla, mert akitől ő vette, elegánsan elhallgathatja, nem csak a nepperek tudnak simliskedni. Az 1.8-as motorokra kevésbé jellemző ez a probléma.
A Passat 1.8-as turbómotorjánál két kartergáz cső szinte biztosan kelleni fog idővel, mert megeszi őket az olaj. Kb. 30 ezer a kettő, utángyártott nincs, csak gyári. Egyébként nem rossz motor. A kétliteresről mondanak jót is, rosszat is, nekem egyszer volt vele gondom, szintén megnövekedett olajfogyasztás miatt. Az én szívemhez legközelebb egy olasz 1.8-as Mazda 6 állna, de ez fehér holló. Légzsák erdő nem lesz ezekben, jellemzően csak négy van. A fogyasztási adatokról itt tájékozódhat.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.