Dízelek és hibridek harca
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Eddig sok sok tanácsodat olvastam, de nem nagyon volt olyan kérdés, ami a dízel/hibrid típusokat szembesítette.
Jelenlegi 1.4 Octavia Tour-t cserélném napi 140 km (90% autópálya 10% város) utazáshoz. A cél/álom mint mindenkinek: megbízható, keveset fogyasztó és elviselhető fenntartási költségekkel bíró autó. Illetve, ami nagyon fontos, hogy a mentetzaj ne szűrődjön az utastérbe, mivel sokszor autóból dolgozok (olykor a feleségem vezet).
A keretem 3 millió körül van. A blogot olvasva és népítéletet nézelődve több fajta is tetszik. Auris Hibrid, Octavia dízel, vagy kombi A4-es dízel. Vezetési stílusom inkább dinamikus, mivel én is hozzád hasonlóan mindig rohanok.
Köszönöm előre válaszát
Kedves Kérdező!
Ha a dinamikus közlekedés fontos, akkor a hibrid nem jöhet szóba. Nekem is Prius-om van, keveset eszik, szeretem is, de a dinamikus jelzővel nem lehet megvádolni. Mindegy, hogy nyomod vagy sem, az nem megy, csak helyet változtat, és autópályán a 150 körüli tempón már érezni, hogy megcsinálja, ha muszáj, de azt már nem annyira kedveli.
Az Octavia is jó autó egy óriási gödörrel a hátuljában, és már ebben is megfelelő utazási komfort lesz, de az Audi jobban szigetelt, és tényleg érezni rajtuk azt, hogy melyik modellt hova pozicionálták a piacon. Az Audi A4-esből 2.0 CRTDI-t venném, az egy nagyon jól összerakott, nagyon jó minőségű autó. Én elsősorban a kézi váltósat preferálnám, mert a kettőstömegű lendkerék olcsóbb, mint a váltófelújítás. Ha automata kell, akkor csak a DSG, nem a Multitronic.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.