Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt István!
Autóvásárlás előtt állunk. Jelenleg egy 2000-es évjáratú 1.9PDTDI 116 lovas Passatot hajt a feleségem amit eszünk ágában sincs eladni. Viszont szeretnénk mellé egy nagy, biztonságos dízel üzemű terepjárót amolyan "mindenesnek".
Hála a főnökömnek én céges autóval járhatok a munkába így erre a célra van másik autó. Jön a baba, van két macskánk akik gyakran utaznak velünk a hordódobozukban, szeretünk menni kempingezni, horgászni, strandra és nem utolsó sorban haza Magyarországra mert külföldön élünk, tehát a helykínálat és a kényelem sem volna utolsó. Valamint fontos lenne hogy legalább 2-tonnát vontathasson a lakó miatt.
Évi nagyjából 15 - 20.000 km-t mennénk vele inkább hosszabb távokon, az autó vételárára szánt összeget max 15 ezer eurónál húztam meg a várható javítások és szervizek nélkül. Mindenképpen dízelt és manuális váltóval rendelkező kocsit szeretnénk.
A kiszemeltek a következők volnának: Honda CR-V 2012-2016, VW Tiguan 2.0 TDI RC 2012-től, Toyota Land Cruiser 3.0 D4D 2003-2007. A feleségemnek a Tiguan tetszik a legjobban RC felszereltséggel, de a szerelőm óv a 2.0 CRTDI motortól, mondván hogy a legtöbbje 120.000 km környékén szétesik.
Nekem a Toyota tetszik a legjobban felépítése és megbízhatósága miatt, de a környezetvédelmi normái ennek a típusnak a legrosszabbak. A Hondáról csak annyit tudok hogy nagyon megbízható autók, de az 1.6-os motort kicsinek találom egy ekkora kasztnihoz. Eddig 90%-ban német VW-konszern autóim voltak, Skoda Felicia, Golfok, Passatok, Audi A4, Skoda Superb stb... de nem vagyok márkafüggő. Ön mit ajánlana ezek közül és miért? Válaszát előre is köszönöm.
Tamás
Kedves Tamás!
A Hondát én is inkább a nagyobb, 2.2-es motorral venném. A Land Cruiser szerintem a legjobb választás erre a célra, a nagyobb motor és amiatt, hogy ezek közül ez tud egyedül alapból 3.5 tonnát húzni, ez veszi észre legkevésbé a húzott tömeget.
A Tiguannal kapcsolatban megjegyezném, hogy ez a "120 ezernél szétesik" egy óriási hülyeség. A szerelők hajlamosak ilyen buta kijelentések hangoztatására. Ezek általában úgy keletkeznek, hogy valaki rá van állva például a japán autókra, és eleve kialakul benne egy olyan érzés, hogy ami ezen az univerzumon kívül esik, az csak szar lehet. Hall egy autóról, aminek volt valami komolyabb baja 120 ezernél, innentől minden ilyen motorral ellátott autó szar. Kérdezzen vissza, hogy hány 120 ezernél szétesett 2.0 CRTDI javított eddig, és hány jár a műhelyébe karbantartásra? Nem szoktam indokolatlanul dicsérni a VW konszern autóit, de a kétliteres CRTDi a legjobb motorjuk, ez van benne mindenben az Auditól elkezdve a Seaton, VW-n át a Skodáig, személy és teherautókban egyaránt. Több ismerősömnek, barátomnak van ezzel a motorral hajtott céges kocsija, és sokuknak 250 ezernél cserélik az autóját, ezt mindig műszaki hiba nélkül teljesítették az autók, jó menet teljesítmény és alacsony fogyasztás mellett. Ha VW csoportos modernebb autót vennék, ezzel a motorral venném.
Üdvözlettel:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.