SUV cseréje másik SUV-ra?

2021.01.31. 07:52

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Kroneraff István!

Szeretnék tanácsot kérni autócsere ügyben. Egy MK1-es Ford Kugám van, ami 2.0 TDCI. A koronavírus miatt már nem évi 30e Km-t megyek vele, hanem 5-8e Km-t. Sok a városi használat és pusztán a DPF regenerálás miatt elmenni autókázni nem praktikus, és ahogy az várható volt, a DPF jelentkezett is.

Eddig a Kuga mindent tudott, ami nekem kellett. Családi autónak használom, bevásárlásra, most már sok rövid útra és kevés hosszúra. Hogy miért döntöttem a SUV mellett? A vonóereje miatt és a 4X4 miatt. Van egy lószállítóm és 2 lovam. Szállítóval együtt a két ló 1700-1800Kg. Régen egy MK4-es Mondeóval húztam őket, de a lovardákhoz vezető földúton az összes istenhez megtértem mikor elkezdett elakadni és gyorshívón tartottam a környékbeli traktorosokat. Meg nagyon alacsony és felakad mindenhol. A SUV-oknak a súlyuk és az erősebb dízelmotorjuk miatt jobb a vonó ereje. A Kuga 2,1 tonnát tud húzni és olyan mint egy mozdony. Van hozzá BE jogsim is. Az átlag lószállítók is 2 tonnásak.

A kérdésem az lenne, hogy milyen alternatívát tudna javasolni ami ezeket tudja és benzines?

Vagy olyan dízel, ami nem részecskeszűrős és még nem ette meg a rozsda. Az se hátrány, ha nem kell hozzá autószerelő tanfolyamot végezni. :)

Néztem Honda CR V-t, de a 2.4-es benzines is csak 1500Kg vonóérőt kap. Tudom az elvárások nagyon ellentmondók, de szeretném egy autóval megoldani ezeket. A SUV tűnt a legjobbnak, mert terepjáróra vagy pick up-ra nincs szükségem. A terep amin menni kell az könnyű, nincs nagy emelkedő, csak gödrös és sáros. Amint lehet felmegyek az autópályára, az az út 80%-a.

Köszönettel:

Sanyi

Kedves Sanyi!


Akik lovat szállítanak előbb utóbb a terepjáróknál kötnek ki, mert az praktikus a vontatáshoz a vontatható tömeg miatt. Van azonban egy másik ötletem, ha amúgy elégedett volt a Kugával, a Kugának van egy 2.5-ös benzines motorja, 200 lóerős, összkerekes, az már rendesen húzza a futót, nehezebben akad el a sárban, benzines és nem klasszikus terepjáró csak SUV. A gond az, hogy itthon elég keveset hirdetnek, a válasz írásakor konkrétan egyet, de a németektől lehet hozni, ott relatív sok van.

kuga 001

Üdvözlettel:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.