Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves István,
Segítségre lenne szükségem autóvásárlás ügyében.A kérdés az lenne, hogy a következő feltételek mellett:
-csak benzines
-csak nemet vagy japán
-friss jogsihoz
-ne legyen nagyon kicsi (tehát a Corsa, Yaris vonal kilőve)
-1.2-1.5M forintért
-"anya" autónak használva (szinte kizárólag varosban 2 gyerekkel)
Mit lenne érdemes venni?
A családi kocsi egy S6 Avant, ez valóban nem "ideális" kezdőnek (meg varosban nincs elég sűrűn benzinkút a V10hez), ezert gondoltuk, hogy mindenképpen kell második autó. Amiken én gondolkoztam, Golf Plus, Prius, Corolla, C-Max, Civic. De nem tudom, hogy ezekkel mennyire lehet "belenyúlni" a dolgokba, vagy mi olyan alternatíva van, ami felett átsiklottam.
Nagyon köszönöm a segítséget előre is!
Marci
Kedves Marci!
Az ön által felsoroltak mind jók lehetnek, de nem mindegy melyik motorral. Golf Plus-ból az 1.6-os benzinessel venném, a kis turbósokat nem erőltetném, sokkal kevesebb meghibásodási lehetőséget rejt a sima szívó.

A Prius a városba való felhasználásra ideális, erre van kitalálva, de ha el kell vele menni külföldre, az sem baj. Semmit nem eszik, nem szokott elromlani, a klímahűtő és a vízhűtő közti részt ki kell takarítani, mert elkoszolódik. Sokan félnek az akkumulátor csomag cseréjétől, de ez cellánként néhány tízezer forintból javítható.

A Corlolla szintén nagyon megbízható, nem véletlenül lett legendás ez a típus. A C-Max a Golf Plushoz hasonló felépítésű, ebből is az 1.6-os motorral szerelt változatot venném, a 101 lóerős még nem változó szelepvezérlésű, ez kevesebb hiba lehetőséget jelent, de a változó szelepvezérlésűek is jók.

Ebben az árkategóriában ér össze a busz Civic és az ufo Civic ára. Busz Civic-ből a kínálat tetejét lehet megkapni 1.1-1.3-ért. ufo Civic-ből az alját. Busz Civic-ből az 1.6-ost venném elsősorban, ufóból az 1.8-ast. Azért választanám elsősorban a nagyobb teljesítményűeket, mert ezeknek elég a teljesítménye az autópályás haladáshoz, de szinte ugyanannyit fogyasztanak mint a kisebbek.
A legideálisabb a Prius lenne, de friss jogsisként a Civic-et venném manuális váltóval, hogy ne szokjak el a váltástól.
Üdvözlettel:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Közélet
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!
- Hírek
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra
Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
