Kisbuszt vennék hobbi célra
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületes Nepper!
Kisbusz vásárlás előtt állok. Abszolút hobbiautónak használnám. Baráti társasággal fesztiválra, barátnővel vadkempingre, horgászathoz és ehhez hasonlók. Városban maradnék a tömegközlekedésnél.
Az anyagi keretem 1 millió forint. Rengeteg cikket olvastam, mindenki nyilván a saját autóját, autómárkáját isteníti.
Ilyen árkategóriában 2 márka, 2 típusára szűkült a leendő autók köre A T4-es transporterek és a Ford Tranzitok. (A Vitók tudom, hogy a legrozsdásabbak mind közül, ezért is esett ki)
Nem értek az autókhoz ezért szeretném segítségét kérni, hogy melyik a megbízhatóbb, melyikre kell kevesebbet költeni. Transporterekből ugye a legújabb T4 2000-2001 körüli, Tranzitokból van 2004-es is amit láttam hirdetésben. Tudom, hogy öreg autók és úgyis mindig kell majd rájuk költeni, de vajon melyik az amelyikkel kevésbé fordulhat elő probléma?
Illetve, érdemesebb-e venni 5-6-700 ezer forintért és rákölteni 2-300 ezer forintot, kicserélve sok alkatrészt, vagy inkább drágábban 8-900 ezer körül, kevesebb ráfordítással?
Válaszát előre is köszönöm
Domonkos
Kedves Domonkos!
Nem csak a Vito rozsdásodik, hanem a T4 és a Transit is. De nagyon. Az a baj, hogy egymillióért csak rengeteget futott, kicsit vagy nagyon lefingott példányokat lehet találni. 500-600-700 ezerért bontó szökevények vannak. Legjobban akkor jár, ha spórol egy kicsit még, és vesz a lehetőségekhez mérten minél kevésbé rozsdás autót.
Én egy T4-est vennék 2.5-ös TDI motorral. Szerintem az a legjobb motor ebben az autóban. Ha az autó megvan, azonnal át kell nézni a kasznit, üreg és alvázvédelmet csinálni rá, hogy minél tovább maradjon autó.
Üdvözlettel:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.