Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Autóvásárlás előtt állva kérném ki tanácsát. Eddig egy Opel Astra G Cabrio gazdája voltam, közel öt éven át. Most váltani szeretnék, és maradnék a nyitott vonalon, de mivel jelenleg nem megoldható a garázsban tartás, ezért egy keménytetős kabrióra gondoltam.
A ráfordítandó összeg 1,8 és 2,5 millió forint között van. A fogyasztás mértéke nem játszik szerepet, tudom, ha ilyen ló kell, legyen pénz abrakra is. Az autó négy évszakosan lenne használva, minimális városi (vidéki kisváros), inkább városok közötti, 30-100 kilométeres távokra.
A kinézett példányok, a motorok megjelölésével, a tetszési index sorrendjében, tehát a sor elején a személyes kedvenc:
1) Peugeot 308 2.0 HDI
2) Opel Astra H 1.8 benzin
3) Ford Focus 2.0 benzin
4) Volkswagen Eos 2.0 TDI
5) Volvo C70, itt nincs ötletem a motorválasztásra
Természetesen szívesen veszem, ha egy adott típusnál más motorválasztást tart jobbnak.
Válaszát előre is köszönöm!
Balázs
Kedves Balázs!
Az ön által felsorolt motorok rendben vannak, nem húznám ki egyiket sem a listáról. A Volvo esetében vagy a 2,4-es dízelt vagy a 2,4-es benzinest venném leginkább. Mindkettő nagyon sokat kibír, a benzinesnek olcsóbb lesz a szervizelése, a dízelnek a fogyasztása. Az Eos és a Focus esetében már láttam elég rozsdásakat is. Az Eos esetében az első sárvédőív teteje, küszöb, hátsó kerékív volt rozsdás, a Focusnál az első sárvédő alja és a küszöb találkozásánál, a hátsó kerékívnél. A többire annyira nem jellemző a rozsda, a Peugeot első sárvédője emlékeim szerint műanyagból van.
A tető egy lehetséges problémaforrás, mert mindegyiké elég bonyolult szerkezet, és mindegyik típus esetében láttam már rossz tetőt. A probléma sokszor nem is olyan nagy, csak meg kell találni azt az embert, aki ért hozzá. Na, ez a nagyobbik feladat. Nekem a Volvo tetszik ebből a felsorolásból a legjobban, és 2,4-es benzinessel venném, de nem akarom rábeszélni. Nézze meg mindet élőben, hogy melyiknek a hangulata fogja meg leginkább, melyikben érzi egyből otthon magát.
Üdvözlettel:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.