Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Kedves Nepperűző!
Külföldre járáshoz szeretnék olyan kombit vásárolni, amelynek a lehető legjobb a térkihasználása. A lényeg, 10-12 évesnél ne legyen öregebb, célszerűen dízel, a keret kétmillió forint, plusz-mínusz az apró. Ahogy néztem, a németek (VW-Audi-Skoda) ennél egy nagyságrenddel drágábbak, a Fordot inkább hanyagolnám.
Ami tetszik: J Astra 1,7-es dízellel, illetve Citroën C5, bár azoknak a többsége 1.6 HDI, amit tudtommal kerülni kell.
Ön mit javasol?
Köszönettel és üdvözlettel:
Gergő
Kedves Gergő!
A német autók egy része pont belefér a megszabott büdzsébe, és autópályás menetekre nem is választanék mást. Ideális lehetne a kétliteres CR TDI, de ez már valóban drágább, és az 1,6-os dízellel is sokan elégedetten közlekednek Európa sztrádáin.
Az 1.6 HDI-vel sincs semmi gond, ha szakértő kezek tartják karban, és a C5 kombi is remek autó, bár az életemet nem bíznám rá. A dízel Astrát végképp elengedném, mert néhány kivételtől eltekintve nem egy megbízható technika.
A felvázolt célra mindenképpen a Volkswagen csoport kínálatában keresgélnék, mert bárki bármit mond, autópályás távolságok megtételére a németek a legjobbak. Akár más márkákat is figyelembe vehet (Seat, Skoda), de az 1.2 CR TDI-t hanyagolnám, mert az már nagyon gyenge. Találkozni fog automata váltós (DSG) példányokkal is, de ragaszkodjon a manuális váltóhoz, mert autópályán amúgy sem kell sokat váltogatni, így csak felesleges kockázat lenne az automata. A Passatok drágábbak mint a keret, de egy Golf Variant megfelelhet a célnak.
Sok sikert a vásárláshoz!
Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.