Daninak elege lett az öreg Corsából, újabb autóra váltana. A fiatalon is kedvező árú használt válságszedánok között válogat, csakhogy túlzásba vitte az olvasgatást, és most elbizonytalanodott. A tét négymillió forint, ami már egy szemmel látható összeg, nem csoda, ha nem akarja elherdálni. Havonta több, mint kétezer kilométert utazik, ezért dízelt akar, na de melyiket válassza?
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Kedves Szerkesztőség!
Eljött a pillanat, le kell cserélnem a szeretett és sokszor kifejezetten gyűlölt 1.2-es C Corsámat egy értelmesebb autóra. Szép volt, jó volt, első autónak tökéletes, de már más lenne az igény.
Havi szinten 2000-2500 km-t megyek, főként autópályán, szóval mindenképp egy dízel lenne a kiszemelt, nem bánnám, ha lenne benne egy tempomat, és ha nem úgy szállnék ki belőle, mint akit vascsővel vertek hátba.
Egyre többször találkozok hahun és egyéb oldalakon a Skoda Rapidokkal, jellemzően az 1.6-os CR TDI motorokkal és nem mondom, hogy nem tetszik.
Sok helyen olvastam, hogy kényelmetlen, "fehér fürdőkád kerekekkel", stb stb., viszont érdekelne az Önök véleménye is a témában. A keretem 4 millió (nagyon maximum), amiből már egész jó felszereltségű, keveset futott, viszont egyen-fehér flottás Rapidokat lehet vásárolni. Ebben az árkategóriában még elérhető az Octavia pár szerencsétlenebb példánya, illetve Korea is támad a Hyundai i30-cal és Kia Cee'dekkel, valamint a Renault szintén flottás-fehér közlekedőedénye, a Fluence (1.5 dci).
Azt hiszem, túlzásba vittem már a keresgélést, minden autóról már azonnal a legrosszabbakat feltételezem, hiszen ha valakinek problémája van az adott típussal, előbb fogja megírni az interneten, mint az, akinél évek óta jó szolgálatot tesz.
A kérdésem tehát ez lenne: szabad-e flottás Skoda Rapidot venni vagy inkább keressek koreai vagy francia alternatívát?
Válaszukat előre is köszönöm!
Máté
Szia Máté,
Jó néhány Skoda Rapidot eladtunk már, és a vele azonos versenyszámban induló Citroen C-Elysée sem kerülhette el a telepet. Én úgy látom, hogy a Citroen esetében nem csak az anyagok mennyiségével, hanem a minőségével is spóroltak a franciák, és ez a Fluence-ra is érvényes. Velük szemben a Skodában némileg kevesebb a szigetelés, és rövidebbek az ülőlapok, vagyis inkább a felhasznált anyagok mennyiségével takarékoskodtak, de ami maradt, az többnyire tartós, jó tapintású, tűrhetően néz ki és az összeszerelés minőségével sincs probléma. Vezetni olyan, amilyet egy Volkswagentől elvárhat az ember: unalmas, viszont a futómű feszes, a fék harap, az 1.6 CR TDI pedig egy bevált konstrukció, sőt a taxisok is többnyire szeretik.
Octaviából ugyanezért az összegért sokat futott, idősebb és elhasználtabb darabok lesznek a velük járó magasabb rizikóval, a Fluence pedig egy rakat fos minden szempontból. Nem csak használni, hanem később eladni is kínhalál, mert a kutyának sem kell, vagy csak nagyon olcsón, hiszen akinek van, az többnyire rühelli, akinek nincs, az pedig nem akar. Újonnan sem lehetett ez másképp, vagyis nem véletlen, hogy a gyártó sem erőltette tovább a típust az európai piacon (meg máshol se). Őszintén, hány boldog arcot láttál már a Fluencében utazni? ... Na, látod!
A koreaiak közül az i30 és a Ceed is jó választás, csakhogy, ha félretesszük egy pillanatra a megbízható üzemet, a koreai dízelek alacsony fogyasztását és az európai szemmel is már-már elfogadható dizájnt, akkor észrevehetjük, hogy az utastérben felhasznált anyagok bóvlik és lekopnak, ezért néhány év alatt elhasznált autó benyomását keltik.
Én biztos, hogy Rapidot vennék ebből a szegmensből, mert elhiteti velem, hogy masszív és azt is, hogy autópályás tempónál sem esik le az útról. Vagyis annak ellenére hordoz német autós géneket, hogy a kínálat aljára szánták. Fontos tudni, hogy az alváz és üregvédelmet érdemes minél előbb megerősíteni, mert az olcsónak szánt modelleken ezt spórolják el először a spúr gyártók.
A flottás múlttól már egy fokkal jobban tartok, mert hiába tartották be a 30 ezer kilométeres szervizperiódust, ez önmagában azért inkább hátrány, mint előny. De jó hír, hogy még így is ki lehet fogni jó állapotú Rapidot, hiszen újkori ára miatt sokat vettek a magánvásárlók is.
Hajrá!
Kedves Marci,
Nagyon szépen köszönöm a választ, elképesztően sokat segítettél. Az új évet a megfelelő Rapid felkutatásával fogom kezdeni. Természetesen átvizsgálás után kerülhet csak szóba a vásárlás, de köszönöm a tippet az alváz és üregvédelemről, nagyban meg fogja könnyíteni, hogy mi legyen az első, amit megnézek az autón.
További sok sikert és kellemes ünnepeket kívánok!
Üdvözlettel,
Máté
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.