Nincs könnyű helyzetben az, akinek félmillió forintból kell megoldani az autóvásárlást, ráadásul átírva, leszervizelve. A feladat még azelőtt is kihívás lett volna, mielőtt az árak az egekbe lőttek, most viszont ez lehetetlen. Végül Adrián is belátta és most igyekszik feljebb tolni az autóra fordítható keretet, de a 700 se lesz túl sok… mindenesetre én drukkolok neki.
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Kedves Nepperűző,
munkahely váltás miatt szükségem lesz egy keveset fogyasztó, de megbízható kisautóra.
Havi kb 1500 km-t fogok menni (~70km naponta) és ezt 99%-ban autóúton. Ezért valami kis egyszerű dízelben gondolkozom. Sajnos a turpisság itt is a rászánt összeg lenne. A családi kasszából maximum 400-500ezer forintot tudok erre szánni, de ebben már az átírás, biztosítás és az első szerviz(fékek, motorolaj, vezérműszíjak stb) benne kell hogy legyen.
Egyszerűnek tűnne venni egy Saxo 1.5d-t vagy valami hasonló kis franciát, de ezekből már nem is nagyon akad eladó, ha pedig igen akkor bajos a hátsó híd (bár ha lehet hinni a webnek, akkor jól felújítható) vagy rettentően rozsdás.
VW Sdi vagy régi adagolós Tdi is szóba jöhetne, de ezekből is eddig 3as Golfokat láttam ebben az árban, de ott is azért elég gyatrákat.
PDTdi-ket ebben az árban nem hiszem, hogy erőltetni kellene, a nagyon lerúgott példányok futnak ebben az árban és ha jól tudom a pd elemek felújítása nagyon tud fájni a pénztárcának.
Mivel igazából márkában és úgy semmiben nincs megkötésem így bármi szóba jöhet. Olasz dízelek nem nagyon voltak a családban és az ismerősöknél, japán dízel autókat egyáltalán nem is láttam ebben az árkategóriában.
Mi lehetne a jó választás?
Sajnos a gyűjtsek még hozzá megoldás nyilván nem jöhet szóba, benzinesből pedig nem igazán tudom mi lehet takarékos választás ilyen felhasználás mellett.
Ha benzines mellett döntök már 7l átlagfogyasztás mellett (amit talán a legtöbb benzines tud) akkor havi 60 ezer Ft tankolással kell számolnom, 6 l-nél 50ezer ft körüli (persze ez függ a mindenkori benzin és dízel áraktól). Ennél jó lenne kevesebből megoldani, de nyilván ha ekkora keretből használható takarékos autót dízelben nem kapni, akkor valami benzines után kell nézni.
Köszi előre is a választ és az ötleteket.
Adrián
Kedves Adrián,
Sajnos nem sok jó hírrel szolgálhatok.
Az 500.000 Ft átírással és induló szervizzel együtt sajnos nagyon kevés ma autóvásárlásra. Ez az összeg azt jelenti, hogy 300.000 Ft körül - vagy alatt - kell megcsípni egy használható állapotú verdát, és ez manapság lehetetlen. Ennyiért megvennék bármit, ami működik, hunyorítva néhány méterről autó formája van, nem közveszélyes és van rajta érvényes műszaki. Mondjuk egy régi Swift lehet a megoldás, amit a forgalmi lejártával leadnék egy bontóba.
Alapvetően az a véleményem, hogy ezért az összegért nem hogy olcsón fenntartható dízelt, de normális állapotú autót se kapni, mert amit egy kicsit is szerettek, azt az eladó már eleve többre tartja.
Sajnálom, ugyanakkor nagyon drukkolok!
Üdv,
Marci
Kedves Marci,
köszönöm szépen a gyors választ. Volt egy kis időm a hétvégén és személyesen és az online hirdetésekben is futottam pár kört. Igencsak mellé lőttem ezt a pénzösszeget így első körben. :D
Fel kell "tornásznom" a keretet legalább 600-700ezer Ft-ig (átírás + szervizzel együtt), akkor már talán tudok olyan autót is találni, amit nem kell a forgalmi lejártával bontóba tolni.
Persze a piac mindig változik, mire a munkahelyváltás eljön addig megint más lesz a helyzet, de remélem ki tudok fogni valami használható autót.
Egyébként az irány a német tdi/sdi vonallal jó lehet, ha több lesz a keret? Vagy maradjak inkább a benzines vonalon akkor is? Vagy éppen nem kell félni az 1.4-2.0 francia hdi-től sem? Bár az is igaz, hogy ebben az árkategóriában javarészt olyan autók fordulnak elő, amiknek konkrétan bármi baja lehet az életkorából adódóan is.
Üdv,
Adrián
Kedves Adrián,
Kérdésében egyből a válasz is benne van, ebben a kategóriában bárminek bármi baja lehet. Én maradnék a benzines vonalon, mert a javítások sok esetben egyszerűbbek, olcsóbbak és gyorsabbak, mint egy adagolós, vagy már újabb dízel esetében.
Üdv,
Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.