Tervben a baba, dízel kombi kell, három a keret, franciáznék - jó ötlet?

2024.01.12. 06:17

Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.

Kedves Marci!

Több, mint 1 évtizede napi szintű totalcar olvasó/nézőként eljött a pillanat, hogy szerintem már idegesítő szinten átrágtam a témát (videótesztek, írott anyagok, összehasonlító tesztek MIND megvoltak), mégis, mivel saját magamról van szó, az emailem tárgyában szereplő témán feszülök már több mint fél éve. ( Az email tárgya: Családi dízel kombi - 2.5-3 millióért.: a szerk.)

Az alap sztori címszavakban: erősen tervben a gyerkőc (jó eséllyel idén össze fog jönni - nem azért mert orákulum lennék, hanem mert irányított esemény), jelenleg egy 2002-es Honda Jazzünk van, napi 140 km-t ingázom a lakhelyem és a munkahely között (ennek 90%-a pálya), nem vagyok elkötelezett semmilyen márka iránt, megbízható legyen (amennyire a megfelelő karbantartás mellett tud az lenni természetesen), biztonságos, ne rohadjon (mivel 1 garázsunk van, oda Jazzy fog beköltözni) mert ridegtartáson lesz.

Mostanra jutottam oda, hogy a Citroen C5 - Peugeot 508 - Renault Laguna III. triumvirátus között mocorgok, de igazából semmit nem zárok ki, de tudtommal ezeknek jó motorjaik vannak és nem rohadósak, illetve árban alatta maradnak a népszerűbb modelleknek, de minőségben nem.

Volvo V70 a formája (feleségem döntése), Accord a mérete és a rozsda-hajlam miatt, Mondeo a (számomra) rusnya és csúnyán öregedő beltere, Toyotáék nem túl stabil dízelei, Mazda rohad, Alfától fosok, Opel nem-nem, VW tetszik de szerintem túlárazott, illetve az összes többi mind valami okból eddig kizárva.

Nyilván amiket kipécéztem, azok sem tökéletesek korántsem, de semmi sem az, miért pont egy használt autó lenne az? Viszont ezekben van eddig SZÁMOMRA a legkevesebb negatívum.

Ha mégis lenne egy, az évek és rutin alapján jött nagyon jó ötleted vagy véleményed a fenti hármasról, azt nagyon megköszönném!

Köszönettel: Karesz 

Kedves Karesz,

A Citroen C5 / Peugeot 508 / Renault Laguna III. triót nem erőltetném. Nyilván, akadnak tulajdonosok, akik elégedettek velük, a valóság viszont az, hogy a jobb felszereltségű példányok többnyire betegágyak, mezítlábast viszont nem érdemes választani, mert azokban meg semmi pláne (nem, a nagy csomagtartó önmagában nem pláne).

Nem is tartósak, különösebben nem is megbízhatóak, az utastér idővel mindben ronggyá kopik, de legalább arányaiban nem drágák, aminek meg nyilván oka van. A boldognak látszó tulajok az esetek többségében azért mégsem annyira boldogok, inkább csak büszkék bevallani, hogy idegesítő hibákat az átlagosnál gyakrabban produkáló autót vettek. Eladáskor már őszintébbek, ezt tanúsítom. Szóval ez a vonal kapufa.

Annak ellenére, hogy nem vagyok kifejezetten német autós arc, mégis azt kell mondjam, utazó autót dízelmotorral leginkább a németek tudnak gyártani. Ezeket keresném: 

- Golf VI Variant - bármelyik CR TDI motorral
- Skoda Superb vagy Octavia - szintén a CR TDI-vel, ezeknél akár az ötajtós verzió is jó lehet, mert az is óriási
- Seat Exeo CR TDI - sokan nem is ismerik, kedvező az ára, műszakilag Audi A4
- Mercedes C220T CDI - kizárólag a manuális váltóval szabad

Habár a megbízhatóságot firtató kérdésekre legtöbbször Toyota az instant válasz, az Avensis dízelei sehogy sem lettek tartósak. A koreai vonalat pedig hanyagolnám, hiszen sosem akarnék egy KIA, vagy Hyundai volánja mögött 140 km-t utazgatni naponta. A Honda Accord egyébként elég jó autó, ráadásul a 2.2 i-CDTI is remek, bár túl vannak árazva és tényleg rozsdásodnak.

A három franciára visszatérve pedig megjegyzem, hogy a használttesztek konklúziója sokszor egyedül azon múlik, hogy a megkaparintott egyetlen egyed épp milyen állapotban van, milyen sora volt. Viszont nálunk, a kereskedésben havonta kb. 80 autó forog át, így az elmúlt évek alatt volt lehetőségem ülni vagy negyvenben, mindegyikből. A véleményem ezek alapján formálódott. 

Nem könnyű feladat feleség bevonásával használt autót vásárolni. Ezzel a problémával heti szinten találkozom. Az igazság az, hogy szerencsésebb, amikor a papa választja a családi autót, a mama pedig a konyhabútort, bár lehet, hogy ebben a tekintetben túlságosan is régimódi vagyok. Ezt nem írhatom le, mert majd beszólnak, hogy szexista. 

Üdv,
Marci

P.S: Arra mindenképp érdemes figyelni, hogy fél év sikertelen keresgélést követően megfásulva könnyű végül benevezni egy rettenetes betegágyra. Ne adja fel, legyen kitartó és türelmes, és ne vegyen meg csak azért valamit, mert már régóta keres és inkább letudná az egészet. 

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.