- Tanácsok
- Nepperűző
- németország
- német prémium
- automata váltó
- ford
- bmw
- mercedes
- accord
- avensis
- toyota
- honda
Németországban élünk, 6000 euró a keret, nem szeretnénk versenyautót – mit válasszunk?
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Jó napot kívánok!
Először is engem Péternek hívnak, Németországban élek a feleségemmel. Autó vásárlás előtt állunk. A felhasználás: napi kb 20 km munkába járás, havi egyszer egy nagyobb távolság (200-300 km), évente kétszer-háromszor haza utazni (2500 km/egy út). Véleményem szerint csak benzines jöhet szóba, lehetőleg automata (a feleségem preferálja, egyszerűbb vezetni). A segítségüket kérem, hogy milyen motorral, váltóval szerelt autót vegyünk, azaz mely benzines motorok, váltók megbízhatóbbak a társaiknál, és melyeket kerüljük. A márka teljesen mindegy, nincs favorit. Nem szeretnénk "versenyautót", szóval nem kell több száz lóerő, de azért az autópályatempót bírja. Esetleg támpont, hogy a kétezres évek eleji Golf III, Audi A3 méretosztályban gondolkodunk, nincs szükség nagy, családi autóra. A költségvetési határ kb. 6000 €. Évjárat kikötés nincs, jelenleg én 22 éves, a feleségem 28 éves autóval jár. Az interneten nem lehet eligazodni a sok infó között, ezért szeretném hozzáértő, szakemberek tanácsát kérni. Elnézést, ha hosszúra sikerült, próbáltam minden fontos adatot megemlíteni.
Segítségüket előre is köszönjük!
Péter
Kedves Péter,
A feladat nem könnyű, mert:
amikor 6000 eurós benzines automatára szűrünk, szinte csak 15-20 éves prémiumokat dob a találati lista, ami nem véletlen, hiszen akkoriban még nem volt olyan elterjedt az automata váltó a középosztály körében, mint mostanság. Mercik, BMW-k, Audik, egy-két VW, meg a lepattanó. Ezzel pedig az a gond, hogy mára már a megbízhatóbbnak gondolt típusok is csak a belüket húzzák, egy részük pedig újonnan sem volt igazán megbízható. Sorolom a hirtelen gondolataimat:
A 6000 eurós ár körül kínált 2007-2010 körüli Volkswagen termékek Tiptronic váltói elég jól bírják, ugyanakkor a hozzájuk társított benzinmotorok szinte kivétel nélkül kukák (FSI, TSI). A Fordok benzinesei hmmm... az egyhatos jó, a többi Mazda származék már nem annyira, de a korai Powershift váltók mindenképp betegágyak, ez pedig végleg megöli a bulit. A BMW automatái viszont kifejezetten strapabíróak, cserébe az N motorkódos benzinesek hitványak. Merci? A 270 CDI király lenne, csakhogy nem akartok dízelt, pedig az a motor egy étvágytalan legenda. Annyira keveset eszik, hogy ha ember lenne, már lefogyott volna 170 CDI-re.
A sort a végtelenségig tudnám folytatni, de inkább jöjjön az általam gondolt legjobb megoldás:
Ez pedig szerintem a hetedik generációs Honda Accord, vagy a Toyota Avensis T25 a kétliteres benzinessel. Mindkét márka váltói megbízhatóak, és a benzinmotorjaik is remekül sikerültek. A feladat olyat találni belőlük, amiket még nem laktak le, vagy nem rohadtak el. Ha sikerül, és megkapja a kötelező szervizt, onnantól örökélet mindkettő.
Üdv,
Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.