Ford, Hyundai, Skoda vagy Toyota - melyikkel ránduljanak ki Rajmundék?

2024.09.03. 17:34

Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.

Kedves Marci!

Autóvásárláson gondolkodunk a feleségemmel és szeretném a segítségedet kérni, mert lassan teljesen elveszem az információkban, és azt sem tudom, hogy merre vagyok arccal előre. Jelenleg egy majdnem 22 éves Ford Fiestánk van, amit szeretünk, de eljárt felette az idő, és szeretnénk valami mást helyette. Kombiban gondolkodunk, amiben jó lenne, ha lenne tempomat, klíma, esetleg tolatókamera, ha van holttérfigyelő, az csak plusz. Éves szinten 10-15e km-t megyünk vegyes használatban, Pesten próbáljuk kevesebbet használni, inkább biciklivel járunk, de hétvégente szeretünk hosszabb (3-400 km) kirándulásokra menni, esetleg külföldi kiruccanások.

Fordnál maradva első körben a Focusokat kezdtem el nézni, azokból is inkább az MK4-eseket, de képbe került a Hyundai i30, Skoda Octavia valamint a Toyota Auris is. A sorrend is kb. így alakulna, a Ford kívül-belül megtetszett (tudom, ez szubjektív), viszont ott is viszonylag nagy a motorkínálat és a csoportokban mindegyikről mást mondanak. Kérdésem az lenne, hogy van ezek közül, ami nem betegágy és ajánlott? 1.5 benzinest és az 1.5 TDCi-t néztem, ami még bele is férne a büdzsébe és viszonylagos nyomaték is lenne benne, ha meg lenne pakolva az autó.

A keret maximum 4,5 millió lenne rá, plusz az első nagyszerviz, átírások. Tudom, hogy a Fiesta után mindegyik autó egy űrhajó lesz, de tudnál abban tanácsot adni, hogy ezen autók közül melyek lennének azok, amik megfelelnének a fenti "követelményeknek"? Esetleg van valami titkos tipped?

Köszönettel: Rajmund

Hello Rajmund,

Én a helyedben megfordítanám a sorrendet és előre venném az Aurist. Hibridet keresnék belőle – mert rettentő megbízható és költséghatékony –, lehetőleg valami jobban felszereltet panorámatetővel. De ha számít a nyomaték, és vezetni is szeretsz, akkor vedd a Skodát, a 2014 utáni szíjas TSI-k már egyáltalán nem rosszak és szedik is a lábukat rendesen. Nagy gondokra nem kell számítani, csak százezer kilométerenként ne felejtsd el dióztatni, mert kokszolódik, valamint a manuális váltója tud elkezdeni búgni, de ezt várásláskor ki lehet szűrni és nem is drága javítani.

A Fordot az Ecoboost motorral hanyagolnám még annak ellenére is, hogy ezek már elvileg jobbak, mint a koraiak. Csakhogy az Ecoboost felirat okán ugyanúgy lehetetlen lesz eladni őket később, mint az elvileg rosszabb régebbieket. A Hyundai pedig nem rossz autó, de jó szívvel sehogy sem tudnám a többiek elé helyezni, ahogy a KIA-t sem, bár utóbbi nem is szerepelt a listában.

Dízelt ne vegyél, ha nem létszükséglet (az évi 10-15 ezer kilométer nem az), az végül csak rád rohad, már most sem akar senki dízelt venni.

Auris kombi, vagy Octavia kombi legyen, amelyikből jobbat találsz.

Marci

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.