480-as Volvóba drága az olaj
Csak szintetikus olaj való bele, így iszonyat drága a fenntartása. Van takarékosabb megoldás?
Kedves Olajdoki!
Idősebb turbós autóm van, egy 480-as Volvo. Azt hallom, az ilyenbe csak drága, szintetikus olaj való, de így a fenntartása horror, pláne, hogy eszegeti is. Mit ajánl, ami takarékosabb de nem teszi tönkre a kicsikémet?
Köszönöm!
Kedves Levélíró!
Viszont olcsón vetted. Amiről azt hitted, hogy az ár, lehet, hogy csak a kezdőrészlet volt. A turbós motortól alapvetően nem kell félni, amíg megfelelően gondozzák, de ebben a korban már ki vagy szolgáltatva az előző tulajdonosok lekiismeretességének.
A turbós motoroknál normális a magasabb az olajfogyasztás, de a helyedben azért átnézetnék néhány dolgot. Például tömítettség szempontjából rendben van-e a szívó- és kipufogórendszer? A turbó külön érzékeny az eltömődött légszűrőre. Mivel nem kap elég levegőt, hát szív mást. Például a csapágyaiból az olajat. Az olajfogyasztást hajlamosak vagyunk a feltöltő rovására írni, de a motor kopottsága is lehet az ok, akár egy szívómotornál. A karterszellőztetés dugulása is okozhat olajfogyasztást, (mert a túlnyomás miatt nehezebben folyik vissza az olaj a feltöltőből) és persze a hibás csapágyazású turbó is.
Egyébként nem javasolnám, hogy a gyárilag előírt 15W-40 vagy 20W-40-es, (API SG vagy CD) olajtól eltérj. Ezt a 120 lóerőt ma már egy hasonló méretű szívómotor is tudja, és akkoriban (azt hiszem 1988-ban mutatták be) nem voltak ilyen szuper olajok. A 10 ezres periódust viszont szigorúan be kell tartani. És fell kell fogni, hogy egy motor karbantartása nem csak az olaj- és szűrőcseréből áll.
Üdv:
Olajdoki