1,8-as Escortba 10W-40-et tettem
Azóta kék a füst, előtte nem is kormolt
Kedves Olajdoki!
1990-es escortomba (230 e km-t futott) eddig a Ford gyári 15W-40 es multigrade olajat használtam 10 e km-ként cserélve.Legutóbbi (3 hete ) olajcserénél Ford gyári XP formula 10w-40 High Performance olajat raktam bele gondolván télen úgyis jobb a "hígabb". Azóta dízelesen kék a kipufogófüst , ami eddig nem volt csak 3500 ford felett,de akkor is inkább feketeszínű , egyébként nem kormolt normál üzemben. Kérdésem: ez a hígabb olaj lehet a füstölés oka,vagy a friss zöldkártya vizsgálat ártott a motornak ,ami a tavalyihoz képest brutálisabb volt ( padlógáz 6-szor üresben 7-8 mp.-ig )
Köszönöm:
K. Jenő
Kedves Jenő!
Igazság szerint egy ilyen futásteljesítményű motornál kerülni kellene a "high performance, power, racing, longlife, synthetic" és hasonló, jól csengő jelzőket az olaj nevében és flakonján. Hajlamosak vagyunk elhinni, hogy a kisebb viszkozitás egyértelműen jobb, holott ha kenésről van szó, az optimum számít, és ettől mindkét irányban eltérve rossz irányba megyünk. Azt javaslom, térjen vissza a 15W-40-es olajhoz, mert itt a hígabb olaj egyértelműen rosszabb lehet. Kísérje figyelemmel az olajfogyasztást, nehogy baj legyen!
A kék füstölés azonban nemcsak a motorolaj eszegetésének lehet a jele, úgyhogy az első lépés az legyen, hogy megmutatja egy szerelőnek. Ha ugyanis valami nagyobb probléma van (pl porlasztócsúcsok), akkor is produkálhat ilyen tüneteket a motor.
Üdv:
Olajdoki