Alfa 155 olajnyomás-problémája
A reggeli hidegindításkor 5-10 másodperc után jön létre
Kedves Olajdoki!
Nekem egy 1994-es évjáratú, 2 literes, 8 szelepes Alfa 155 van, amit sérülten vettem 85000km-el. Az autó 3 évet állt. A karosszéria javitásánál kilett véve a motor és a váltó. A váltó levételénél észrevettem, hogy olajos a lendkerék hátoldala, ezért egy gyári új főtengelyszimeringet tettem a régi helyére. Visszaszerelésnél természetesen új, félszintetikus 10-40w, olaj került a motorba +új szűrő. Az autó motorjának a reggeli első hideginitásnnál nincs olajnyomása kb. 5-10 másodpecig, amit egy külön olajnyomás lámpa, valamint egy külön olajnyomás mutató is jelez. Ezután minden tökéletes, emelt ford.számnál 4bar fölött az olajnyomás vissza csökken kicsivel 4bar alá, alapjáraton stabil 0.8-1bar van. A jelenség csak hideg motornál fordul elő. Azota cseréltem olajat+szürőt de nem változott semmi. Kérdésem, mi lehet a probléma?
Köszönöm!
Kedves Levélíró!
Ha a szűrő-olajcsere nem segített a jelenségen, akkor valószínűleg az olajszivattyú regulátor (nyomásszabályzó) szelepénél van a gond - mivel nem zár vissza tökéletesen, amikor a szivattyú nem szállít. Az olaj így visszacsorog az olajteknőbe, amíg áll a motor. Indításkor tehát először fel kell kapnia az olajat a szivattyúnak és feltölteni a járatokat. Érdemes gyorsan megcsináltatni, mert a siklócsapágyaknak nem tesz jót.
Üdv:
Olajdoki