Olajpára a Thalia hengerfején
Érdemes megbontani a motort?
Kedves Olajdoki!
Kérdésemnek csak részint van köze az olajhoz ugyanis az én kérdésem az volna, hogy a motor tetején (renault thalia 1,4 16v) ahol a gyerták is vannak van a motoron még egy furat, amiben egy csavar van. Ha jól vettem észre, akkor az alól minimális mennyiségben ugyan, de szivárog az olaj, az autószerelők akik látták azt mondják, hogy az csak olajpára, ami nem zavar semmit. Olajfogyásom egyenlő a semmivel és csak esztétikailag zavar nem szívesen szedetném szét, de ha baj lehet belőle inkább most megtenném. A másik 3 henger felett semmi csontszáraz... Ennél az egynél változó néha azthiszem most abbamarad aztán mégsem. Kiváncsi vagyok probléma-e ez. A Megane-ban megcsináltattam, de ő már öregecske volt. Hozzá viszont nem szívesen nyúlnék...
Köszönöm:
Tisztaval Gergely
Kedves Gergely!
Itt két szempontot kell mérlegelnie. Először is az, hogy három henger fölött csontszáraz a motor, egynél pedig olajos, semmiképpen sem írható csak az olajpára számlájára. Normál esetben a hengerfej üregeiben olaj áramlik és az alkatrészek mozgása és a hőmérséklet miatt olajpára keletkezik - csakhogy annak bent a helye. Itt viszont valami, valahol átengedi az olajat. Ilyen esetben érdemes megkeresni a szivárgás forrását és megszüntetni azt.
Másodsorban a szerelőknek is igazuk lehet, hogy a hiba megtalálása akár komoly pénzösszegekbe is kerülhet, és a minimális mennyiségben szivárgó olaj valóban nem okoz problémát, tehát nem érdemes vele foglalkozni.
Én arra hajlanék, hogy ha nem jár a motor durva megbontásával és rendkívüli költségekkel, jobb lenne valóban megcsináltatni.
Ha azonban nagyon szét kell szedni a motort, már nincs arra garancia, hogy úgy rakják össze, hogy valahol ne keletkezzen egy másik szivárgás. És akkor adtunk egy nagy pofont az olajpárának.
Üdv:
Olajdoki