92-es Peugeot 106 XSI folytatása

2007.03.08. 13:11

Elszomorított a minden mindegy

Kedves Olajdoki!

Hát szomorúan olvastam ez a "minden mindegy" autós dolgot. Nem tudtam hogy ez az olaj ennyire, sz*r. Az autószerelőm ajánlotta... Nomost írása után úgy döntöttem, hogy a fél éves olajat mégis lecseréletetem. Mert nekem nem mindegy hogy 160.000 kilométer után mit kap a kocsi. Szeretem az autóm, és nem szeretném sz*rral etetni. Utánajártam a motor olajfogyasztása szelepszárszimeringektől lehet nagy valószínűséggel. Ezt megcsináltatom.

Ezek után viszont szeretném öntől megtudni hogy milyen olaj való ebbe az autóba, mit ajánlanak a nagy cégek (elsősorban:Castrol, Valvolne, Total, Shell)? Valamint mit ír elő maga az autógyár? Hozzáteszem néha pörgősebben is használom, tehát ezt figyelembe véve szeretném megtudni hogy miből mennyit... És ha már olajcserénél állok, akkor tudna abban is segíteni esetleg, hogy a váltóba milyen olajat töltsek? Olvastam hogy: óóó hát ez örök életű olaj amit beletöltött a gyár, de én mégis lecserélném ha kapnék valami jó tanácsot hogy mire.

Köszönöm:

Zoli

Kedves Zoli!

Továbbra is a már említett Total Quartz 5000 15W-40, Shell Helix Super 15W-40, MOL Universal 15W-40 olajakat ajánlom, illetve kiegészítve a kért olajtársaságok ide vonatkozó kenőanyagaival: Castrol GTX 15W-40, Valvoline MaxLife 15W-40. 3,5 liter szükséges. Az eredeti gyári feltöltés anno 15 éve valószínűleg Total vagy ELF valamelyik SAE 15W-40 viszkozitású olajával történt.

A váltóban használhatsz akár SAE 75W-90 vagy 80W-90 viszkozitású olajat API GL-4, vagy GL-5 minőségben. Ajánlataim: Total Transmission Syn FE, Total Transmission MDL; Valvoline DuraBlend GL-5, HP GL-5; Shell Transaxle Oil, Spirax A. 2 liter szükséges.

Üdv:

Olajdoki