Hab a Polo Classic olajbenötő nyílásánál
Valvoline 10W-40 van benne Prolonggal
Kedves Olajdoki!
olyan kéréssel fordulok hozzád h az autom 97. 1.4i 60le polo classic 200ekmkörül jo a motor nem eszi az olajatsem csak a gondom hogy az olajbeöntönyilás fedelét ahogy lecsavarom nyálkás habos folyadék valami halmozodik fel.a nivopálca nem habos ha az olajat megvizsgálom sem nö sem csökken a az olajam.a hütöfolyadékom sem fogy nagyon. most Valvoline 10w40 van benne plusz Prolong adalék.váltsak e castrol magnatech 10w40re?Lehet e a prolong adalék a baja?
Hengerfejesnek nem hinném mert alapjáraton is füt meg nem fogy a hütövizem?cseréljek e olajat azonnal vagy várjam meg 3ekm mulva esedékeset?Azt halottam h amerikában a magas höingadozás miatt jo a valvoline olaj akkor itt is jonak kell h legyen.!?
Köszönöm:
Ambrus Gergely
Kedves Gergely!
Egy autó, amely nem eszi az olajat 200 000 km-nél, nem igényel semmi mást, mint egy korszerű motorolajat. A Valvoline DuraBlend vagy MaxLife 10W-40 terméke ilyen.
A probléma okát, ha kizártuk a hűtőfolyadékkal való vegyülést, az adalék és a motorolaj elegyítésében látom. Az említett olajok kémiai egyensúlyát hosszú hónapok, és évek laboratóriumi, és motortesztjein állították be. Ideális alapolaj, viszkozitáamódosító és több mint 40 fajta adalék kényes elegyéről van szó. Ha ehhez keversz egy kis extra komponenst, ne csodálkozz, hogy annak az egész motorolajra van hatása, és pont a habzásgátló adalékot semlegesíti. Nem vagyok az adalékok esküdt ellensége, de az esetedben felesleges pénzkidobás volt, és ha jól sejtem nem volt olcsó. Cseréld le az olajat!
A Valvoline olajat továbbra is javasolom, annak ellenére, hogy itt nem az Amerikában forgalomba lévő olajokhoz jutsz hozzá. Európában egész más, és egyben szigorúbb feltételeknek kell megfelelnie a motorolajoknak, így a tengerentúli olajtársaságok mindig újragondolják, és újrakeverik az európai normák szerint a kenőanyagaikat. És ennek semmi köze a hőingadozáshoz.
Üdv:
Olajdoki