Tönkremehet a motor a nem megfelelő olajtól?

2007.04.17. 18:37

Sűrűbb olajat használtam mint az előírt

Kedves Olajdoki!

Novemberben vettem egy Renault Master 2,5dci tgk-t,112 ezer km-rel,biztosan ennyi.Az előző tulaj 5w-40-es motorolajat használt bele. Én 15W-40-eset töltöttem bele, majd 20 ezer km múlva 10W-40-eset, azonban ezt már nem kellett cserélnem, mert megdöglött a jármű. Pontosabban kapott a főtengely, a hajtókar, a csapágyak papírvékonyra elkoptak.A 15W-40es olajat már nagyon régóta használom, volt már JTD-s Ducatóm három is, ami ezt kapta, és több mint 500 ezer kmt elmentem mindegyikkel, mégsem volt kutyabajuk sem.Sőt aki megvette, még hálás is volt, hogy milyen jó az autó.Kérdésem az lenne, létezik, hogy ettől menjen tönkre egy motor kb 20 ezer km alatt?Holott az olaj besorolása megfelel a gyári előírásnak, csak sűrűbb, mint az 5W-s.

Köszönöm:

János

Kedves Levélíró!

Van egy rossz hírem. A SAE 15W-40 olajok felett már eljárt az idő, és csak az életük végén járó motorokba érdemes tölteni. A mai korszerű motorok illesztése, működése újszerű állapotban a SAE 0W, 5W, ritkábban 10W viszkozitású olajokhoz van méretezve, illetve a sokkal nagyobb terheléseket is elviselő félszintetikus, szintetikus olajokhoz.

A tanácsom, hogy ha legközelebb kiválasztja az olajat, kérjen tanácsot a szervizben, vagy olvassa el az ajánlást a kézikönyvben.

Mindezektől függetlenül valószínűleg a nem megfelelő olajon kívül más is szerepet játszhatott a probléma kialakulásában, leginkább az első 100 000 km kíméletlen használatára gyanakszom, vagy esetleg a gázolaj volt nem megfelelő a motorolajnak (magas kéntartalom).

Üdv:

Olajdoki