Olajcserekor motor kiöblítése
Járatás orsóolajjal
Kedves Olajdoki!
Úgy emlékszem régen, amikor még ladánk volt, olajcserénél a használt olaj leeresztése után teletöltötték a gépet orsóolajjal (vagy valami gyenge olajjal) pár percig alapjáraton járatták, majd leengedték, rengeteg szennyeződést kihozott még a motorból, és csak így került bele a friss olaj. Erre mostanában nincs szükség? A mai motorokat nem kell kiöblíteni? Vagy az olajok tudnak többet?
Köszönöm:
Rotor
Kedves Rotor!
Érdekes, amit írt, mennyi trükköt ismertek a régiek. De ezek az idők már elmúltak! Gyászos véget érne egy PD TDI motor orsóolajjal megjáratva.
Igen, korszerűbbek az olajok, speciális tisztító adalékokat tartalmaznak, amelyek a szennyeződések zömét feloldják, és a kosz vagy a szűrőnél elakad, vagy az olajban lebeg az olajcseréig.
De használatosak olajcserekor nagy koncentrátumú motortisztító adalékok is (STP, Valvoline, stb.), amelyek a makacs lerakódásokat is feloldják. Ezeket a motorolajba kell tölteni közvetlenül az olajcsere előtt, járatni egy kicsit, és leengedni. Ajánlom a használatukat minden olajcserekor.
Üdv:
Olajdoki