4 éves Mégane-ba olaj
5W-40 vagy 0W-40
Kedves Olajdoki!
Következő kérdéssel fordulnék hozzád, egy 117 ezer km futott 4 éves Renault Megane 1.9DCI autóval kapcsolatban. Gyári Elf Excellium LDX 5W40 olajat használok az olajcserékhez, amit a gyári 30 ezer km helyett 20 ezrenként cserélek. A szervizben ajánlottak Elf 0W40 olajat lényegesen drágábban, illetve hasonló tulajdonságú Mobil1 és Shell olajakat.
Kérdésem az lenne hogy:
1. Szükségem van e egyáltalán 120e futott km után a 0W40 olajra? (Mostani olajfogyasztásom 6-7 deci a 20e km alatt). Mitől jobb a 0W40 olaj, leszámítva az alacsonyabb dermedéspontot a 0W-ből adódóan?
2. A gyári elf olajnál van/találtam drágábbat. Pl Shell helix ultra 5W40 vagy a Mobil 1 kínálatában is van a gyári elf olajjal megegyező minősítésű olaj lényegesen drágábban. A kérdés ezzel kapcsolatban: A gyárijánál van jobb olaj egy autóba? Jobban járnék ha pl. a gyári ajánlott motorolaj helyett pl. shellt vagy mobil1 használnék?
Köszönöm:
Tomi
Kedves Tomi!
Jól látod, 120 000 km körül botor dolog lenne SAE 0W-40 viszkozitású olajat tölteni a motorba, főleg úgy, hogy minőségileg nem nyújtana érezhetően többet, mint a hasonlóan PAO szintetikus, de SAE 5W-40 viszkozitású olaj.
Valóban ELF olaj kerül gyári első feltöltésként a motorba, ami két dologra utal, vélhetően kiváló minőségű a kenőanyag, illetve Francia jóban van a Franciával.
A Magyarországon kialakult árstruktúra sok esetben köszönő viszonyban sincs a minőséggel. Az Elf véleményem szerint legalább olyan jó olaj, mint a Mobil vagy a Shell, műszakilag szinte semmi különbség nincs közöttük. Ehhez persze hozzá tartozik az is, hogy akár a Mobil is lehetne első feltöltésű olaj, de nem olyan jó a lobbija a Renault-nál.
Az árat elsősorban nem a minőség határozza meg hazánkban, hanem, hogy hova pozícionálja az anyacég adott piacon a terméket, mennyi marketingköltség, mennyi szerviz-finanszírozás, mekkora vízfej terheli a polcokra kerülő kenőanyagot.
Használd továbbra is bátran az eddigi olajat, kár váltani.
Üdv:
Olajdoki