2006-os Fiestába Molygen 5W-50-es olaj

2007.09.24. 22:37

Javasolja a használatát?

Kedves Olajdoki!

Láttam ezt az olajat és azt kérdezem Öntől, hogy használhatom-e a Fiestámba (1,4 tdci (2006)? Nem ír semmi Ford ajánlást, már amennyit ki tudtam olvasni belőle és nem is 5w30-as olaj mint azt a Ford előírja a Fiestához. Mit javasol? Tegyem bele vagy ne tegyem bele? Ide bemásolom azt, amiről szó van.

LIQUI MOLY, Molygen 5W-50

Magas teljesítményszintű könnyűfutású motorolaj egész éves használatra. Szintetikus alapolaj és korszerű adalék technológia és a speciális súrlódáscsökkentő Molygen adalék egy alacsony viszkozítású magas nyírás stabilítású motorolajat eredményez, ami biztosítja az olajsár lerakódás megelőzését, jó kopásvédelmet biztosít, optimális súrlódáscsökkenés biztosítja az üzemanyag megtakarítását.

A Liqui Moly Molygen SAE 5W-50 alkalmas a benzin-, dízel, és turbódízel motorokhoz, valamint katalizátor tesztelt. Előnyei: fluoreszkáló olaj, súrlódáscsökkentő hatás, széles viszkozitás tartomány, motortisztító hatás, üzemanyag-megtakarítás, hosszú olajcsereperiódus.

A különleges hatóanyag: A megoldást a súrlódó, nagy kopásveszélynek kitett alkatrészek felületén létrehozható, csak néhány molekularéteg vastagságú szilárd kenőfilm biztosíthatja. Olyan szilárd kenőanyag adalékra van szükség, amely jól tapad a felületekhez, a belső kristályrétegei azonban könnyen elcsúsznak egymáson. Így a vegyes súrlódási állapotban fellépő felületi terhelések (ún. nyíró igénybevételek) hatására nem a felület károsodik, hanem a szilárd adalék kristálysíkjai csúsznak el egymáson. Ilyen szilárd kenőanyag a szerves molybden amely hatszög alakú kristálysíkjai a felülettel párhuzamos irányban mozdulnak el terhelés hatására.

A kristálysíkon belül nagyon erősek a kémiai kötések, míg az egyes kristálysíkok között gyengék, így már kis terhelés hatására is elmozdulnak egymáson. Az alkatrészek felületeihez a megfelelő tapadást a kén atomok által kialakított kötések biztosítják.

Köszönöm!

Kedves Levélíró!

A Ford iránymutatásai évek óta a SAE 5W-30 viszkozitású motorolajok használata felé mutatnak, azaz kifejezetten előnyben részesítik ezeket a kenőanyagokat. Ha egy mód van rá, én is mindenkinek ezt javasolom, főleg akinek aránylag új autója van (1-5 éves).

Ez persze nem zárja ki más olajok, mint SAE 0W-30, 5W-40, 5W-50, stb. használatát, viszont második intelemként a Ford kéri a saját minőségi követelmény szintjének meglétét, a WSS-M2C913-B szabványnak való megfelelést.

A Liqui Moly fent leírt olaja egy új fejlesztés eredménye, mind műszakilag (molygen), mind marketing szempontjából (fluoreszkáló) igyekeztek jól pozícionálni a mai korszerű kenéstechnikai irányzatokba. Ez sikerült is, meg nem is.

A Molygen hatásmechanizmusának kielemzése meggyőző, viszont ami nem megnyugtató, hogy nem rendelkezik az olaj sem ACEA A1/B1, vagy ACEA A3/B4 teljesítmény-szinttel, amik közül az egyik megléte elengedhetetlen feltétel korszerű Ford dízel motorokba. Miért nem vizsgáltatták be, rejtély számomra.

Javasolom, hogy maradj a Ford ajánlásánál, és használd inkább a Liqui Moly Leichtlauf Special SAE 5W-30 motorolajt.

Üdv:

Olajdoki