Azonos motor, eltérő viszkozitás, folytatás
WV versus Skoda
Kedves Olajdoki!
Azt hiszem, hogy közismert, hogy a VW, a SEAT és a Skoda ugyan abból a motorpalettából válogat. A VW mind az 1.2-es, mind az 1.4-es modellekhez 0W30-as, illetve 5W30-as viszkozitási osztályú olajokat ajánl, a Skoda pedig 5W40-est. Azt nem hiszem, hogy a csapágyhézagot áttervezték volna más viszkozitásra, tehát más lehet a háttérben.
Köszönöm:
Bense László
Kedves László!
Megnyugtató és világos választ nem tudok adni a kérdésedre, hiszen a VW-csoport belügyeiben nem sokan jártasak. A gépkönyvbe mi van írva, és mi kerül a motorba, sokszor különbözik. 2 évvel ezelőtt a VW-csoport benzines motorjaiba még SAE 5W-40 viszkozitású, VW 502 00 minőségű vagy SAE 0W-30 viszkozitású, VW 503 00 minőségű olajat töltöttek motortól függően, és 2005-ben tértek át a SAE 5W-30 viszkozitású, VW 504 00 minőségű kenőanyagra. Ezt öntik a Skodába is, ám azt nem tudom, hogy a könyvben, amit te láttál, miért szerepel még a régi előírás. Bár láttunk már csodát, biztos megvárják, míg elfogy a készlet.
A SAE 5W-30 és SAE 5W-40 viszkozitású szintetikus olajok között nincs akkora különbség, hogy műszakilag indokolt lenne az illesztések újragondolása.A VW korszerű benzines motorjaiba mindkét olajfajta tökéletesen megfelel akár 30 ezer kilométeres csereperiódusra.
Üdv:
Olajdoki