Ötféle olaj volt már a motorban

2008.01.21. 14:36

Kettő közül választanék

Kedves Olajdoki!

Olajcsere előtt állok és igen nagy fejtörést okoz, hogy milyen olajat kapjon az autó. 5w50 Mobil 1-el vettük, azóta volt benne 10w40 Valvoline (autószerelő ezt használ), elvileg (ha tényleg ezt tette bele a szerelő, sajnos nem voltam jelen) 5w40 Meguin, utána 2x 5w40 Delvac-1 és most épp Mol 15w40 Transit TD. Az olajat 7500 km-enként cserélem és ahogy láthatja, a CI-4 minősítésű olajakat részesítettem előnyben az utolsó 3 csere alkalmával (mert a C-s csúcs olajok mindegyike teljesíti az S-es csúcs olajok követelményeit, de fordítva nem ezt látom).

2 olaj közül kéne választanom: 0w40 Meguin fullszint SJ/CF VW 502.00/505.00, vagy résszint. 10w40 Meguin CI-4 + VW500 00/505 00. Az autóban 230000+ km van, olajat olyan szinten nem fogyaszt, hogy 7500 után ugyanazt látom a pálcát, mint közvetlen a cserét követően. A Mol olajjal + rövid távokkal többet fogyaszt mint szeretném, tehát a takarékosság szempont, de nem a motor kárára, természetesen. Ön mit javasol?

Köszönöm:

Sz. László

Kedves László!

Ez a szegény autó megjárta rendesen a hadak útját. Ennyi fajta olajat tölteni bele, ráadásul egyre gyengébb minőségűt, bizony szép élettörténet. Javaslatom, hogy válassz egy SAE 10W-40 viszkozitású, félszintetikus olajat, és azt használd a motor hátralévő életében. Legyen mondjuk a Meguin Super Leithlauf FAMO 10W-40, ami teljesíti a szükséges VW 505 00 dízel előírást.

Az API C sorozat a motor szempontjából csak sokadrangú fontossággal bír, Európában, európai előírásokat használunk. A C sorozat (dízel) nem összekeverendő, és nem is összehasonlítható az S osztályhoz tartozó kritériumokkal, amik benzines üzemhez fejlesztett motorolajokra vonatkoznak.

Üdv:

Olajdoki