Koromfekete az olaj már csere után
Csak pár kilométert mentem
Kedves Olajdoki!
Az autónkkal ma voltam 20.000 km-es kötelező szervizen. Mikor hazajöttem, rutinból (és nem bizalmatlanságból) ellenőriztem a szintet és megdöbbenve tapasztaltam, hogy koromfekete az olaj.
Gyorsan telefonáltam a szerviznek, akik megnyugtattak, ez teljesen normális, ha kettőt fordul a dízel motor, már ilyen. A kocsi új korában néhány ezer km után is "aranysárga" színű olajra emlékszem.
Megnézettem egy független szerelővel, akit akkor láttam először, azt mondta határeset, de szerinte a szűrőt semmiképpen nem cserélték ki, keveredhetett az új olaj a régivel. A szervizfüzetembe bepecsételtek, de a motort nem két évig szeretném használni. Visszamentem a szervizbe, de rájöttem, szép lehetek, de okos nem, ezért kérem az Önök tanácsát.
A kérdésem az lenne, cseréltessem le az olajat, normális e olajcsere után ennél az autónál (Citroen 1.6 HDI 92 LE) 8 km megtétele után a nívópálcán a koromfekete olaj? Az olajat én vittem, a gyár által előírt Total Quartz 9000 5W40.
Köszönöm:
Török Tamás
Kedves Tamás!
Sajnos soha nem bizonyítod be, hogy nem cserélték ki. Ha ezt tették, a flakon olajadat szépen eltették maguknak a szervizesek, ücsörögtek egy rezsó mellett 1 órát a pörköltet kevergetve, majd mosolygó arccal átnyújtották a kulcsot a számlával együtt. Én erre tippelek. Magyarországon élünk, a tolvajok, és tisztességtelenek paradicsomában.
Valóban befeketedik aránylag hamar a friss olaj, na de nem lesz koromfekete, míg hazaérsz. Javasolom mielőbb az olaj- és szűrőcserét, és az életbe ne vidd úgy szervizre az autót, hogy nem állsz mellette végig. Ehhez jogod van. Utólag már nem tudsz mit tenni.
Üdv:
Olajdoki