Részecskeszűrős Peugeot ideális olaja

2008.02.22. 12:36

Nem szabad bele 5W-30-ast tenni?

Kedves Olajdoki!

Nemrég vettem egy 2003-as Peugeot 807 2.0 Hdi motorral és FAP szürővel ellátott gépkocsit. A mostani oljcseréhez Total Quartz Ineo Ecs 5w-30 olajat hozattam. A márkaszervíz meglepetésemre nem teszi bele a Total Quartz Ineo Ecs 5w-30 olajat a kocsimba. Hanem azt mondják a részecskeszürős kocsiba nem szabad 5w-30-as olajat tenni hanem 5w-40-est. Miután kétségbe vontam az állításukat azt kérdezték honnét vettem hogy 5w-30-as olaj kell a részecskeszürős autóba? A saját honlapjukon írták hogy a részecskeszürős autóba kiemeleten ez az olaj kell. Gondolom ez megfelelő? De viszont a következő olajcserénél a gépkocsiba 200.000 km felett lesz. A kérdésem ne váltsak olajat Total Quartz 9000 0w-40 vagy 5w-40-re a kopott alkatrészek miatt? Vagy Ön milyen Total márkájú olajat javasol bele? A kocsit 80-90%ban napi 3-4 rövid városi forgalomba(napi max 20-25km) használom a többit főúton, autópályát ritkán.

Köszönöm:

Gábor

Kedves Gábor!

A márkaszervizben dolgozók tájékozatlansága néha elképesztő. A viszkozitásnak csak minimális köze van a részecskeszűrőhöz, a motorolaj kiválasztásának szempontja szerint semmi!

Az előírás elsősorban az SAPS-tartalomra vonatkozik, azaz meghatározza a szennyezőanyagok maximumát, ami a részecskeszűrő élettartamára van hatással. Esetünkben, ha egy olajnak nincs ACEA "C" elfogadása (ideális esetben C2), hamarabb eltömődik, elhasználódik a részecskeszűrő.

Viszkozitási előírásként a PSA-csoport alacsony HTHS-értéket ír elő (2,9-3,5), ami általában a SAE 5W-30 és 5W-40 olajokra igaz. Az olajtársaságok 90% az autógyárakkal közös elképzelés mentén SAE 5W-30 viszkozitású kenőanyagokat fejlesztett, így ma könnyebb "C" besorolású motorolajra lelni a piacon SAE 5W-30 viszkozitással. Az ideális választás az általad is javasolt Total Quartz Ineo ECS 5W-30 (ACEA A5/B5/C2).

Üdv:

Olajdoki