1,9-es dízel Octavia II-be olaj, folytatás
Vajon mi a 0W, az 5W és a 30?
Kedves Olajdoki!
Köszönöm a hasznos információkat, most már csak meg kell küzdenem a boltossal.
Az utolsó bekezdésre hadd kérdezzek még vissza, mert azt értem, amit leírtál, de valójában azt nem tudom, hogy a 0W vagy az 5W jobb-e, illetve a 30 vagy a 40? Ha most arra gondolok, hogy eddig a 0W is jó volt, de jobban járok az 5W-vel, arra gondolok, hogy ez utóbbi még jobban bírja a hideget. Így van? És a másik két érték?
Köszönöm:
Roland
Kedves Roland!
A SAE 0W-s olajok szivattyúzhatósági határhőmérséklete - 40 °C, míg a SAE 5W motorolaj - 35 °C-ig nem dermed meg. Láthatóan tök mindegy, melyiket használod ma Magyarországon.
A SAE 30-as és 40-es olajok szintén folyási tulajdonságukban térnek el különböző hőmérsékleteken. Gyakori mérőszám a 150 °C-os hőmérsékleten (üzemi hőfok körüli érték) mért viszkozitás, ami a 30-as olajoknál 2,9 mPa×s, míg SAE 40 értéknél 2,9 és 3,7 mPa×s között van, azaz a 30-as olaj folyósabb magasabb hőmérsékleten. A gyakorlatban ennek ott van jelentősége, hogy néhány gyártó előírja a használható motorolajokra vonatkozóan, miszerint 2,9 mPa×s-nál magasabb érték nem elfogadott, azaz pl SAE 5W-30 vagy 0W-30 motorolajnál viszkózusabb kenőanyagot nem ajánlott tölteni a motorba. Ilyen pl. a Ford, a Mazda, vagy éppen a Honda sok motortípusnál.
A VW nem köti az ebet a karóhoz, bár jelenleg ennél a gyártócsoportnál is a SAE 5W-30 a gyári első feltöltés az esetek javánál.
Üdv:
Olajdoki