Octavia 1,9 TDI gyakoribb olajcseréje

2008.03.31. 20:40

Taxi, havi 5 ezer km-t fut

Kedves Olajdoki!

Elnézést, hogy már eléggé lerágott csontot veszek elő megint, de jó olvasni egy szakember véleményét, tanácsát. A kérdés a következő. Új Octavia 1.9 TDI (105LE) autómba szeretnék olajat cserélni és nem 15 ezer km-nél, hanem hamarabb. Van ennek értelme? A szervízben teljesen butaságnak tartják, de őket nyílván nem érdekli, csak a garancia időn belül menjen az autó, utána majd javíttathatom pénzért. Jelenleg 4 ezer km-ert futott az autó és gondoltam kicserélem a "gyári" olajat, amit csak felöntöttek egy másikkal. Ezt megkérdeztem, nem magamtól találtam ki. Ezután pedig ugyancsak nem betartva a gyári előírást ami 15000Km, hamarabb cserélném le, mondjuk 10000-nél. Amit tudni kell, az autó TAXI, tehát nem hobbi autó ami megy néhány km-ert naponta, hanem havi 5 ezer megy bele kb. Ezek tudatában kedves Olajdoki mit javasol, érdemes hamarabb lecserélni az olajat? Természetesen egyetlen szempont a fontos, az autó sokáig üzemképes legyen.

Köszönöm:

Roland

Kedves Roland!

Számos gyártó az olajcsere periódusát az autó használatától, terhelésétől is függővé teszi. A korszerűbb, amikor az autó maga méri a motorolaj állapotát vagy beépített olajmérővel, vagy a számítógép elemzi a működési körülményeket, és abból állapítja meg a csere idejét.

Jómagam azon a véleményen vagyok, hogy az előírásnál gyakoribb olajcsere némely esetben kifejezetten hasznos lehet a motor tisztán tartása, állagmegóvása érdekében. Ilyen pl. a taxis élet is, amikor a távolságok relatíve kicsik, sok az indítás, vagy az egy helyben, alapfordulaton járatás. Egyetértek akár VW 507 00, akár VW 505 01 minőségű motorolaj használata esetén a 10 000 km-es szervizzel, bár hozzáteszem, hogy a VW 507 00 minőségű motorolaj a gyári előírás szerint lehetővé tenne normál használat mellett akár 50 000 km-es csereperiódust is. Ez esetünkben természetesen irreális, ám a 15 000 km nem.

Üdv:

Olajdoki