Hosszított csereperiódus vs. olcsó olaj
Pénzes paradoxon
Kedves Olajdoki!
Kérdésem a hosszú szervízciklusú motorokról és az azokhoz való kenőanyagokról lenne. Azt szeretném tudni, hogy a kiterjesztett szervízciklusú (mondjuk 30.000-es) motorokba csak az ilyen hosszú periódusra ajánlott olajat lehet tölteni? Esetleg megfelel egy ilyen motorba egy átlagos - és jóval olcsóbb - olaj is?
Köszönöm:
Jakab
Kedves Jakab!
Miután nem írtad meg, hogy milyen autód van, ezért csak általánosságban tudok nyilatkozni.
A gyártók első számú ajánlása hosszított olajcsere-periódusra is alkalmas motorok esetén mindig az általuk favorizált longlife motorolaj, ami az esetek többségében SAE 5W-30 viszkozitású. Ettől el lehet térni, van olyan gyártó (VW), aki kis táblázatba is foglalja, hogy melyik motorhoz milyen egyéb kenőanyag alkalmas még longlife, illetve normál csereperiódusra.
Van olyan gyártó (Ford), aki ragaszkodik egy fajta olajhoz (SAE 5W-30, Ford WSS-M2C913-B), de van olyan is, aki több viszkozitási értéket enged adott minőségi előírásnak megfelelő motorolajnál (BMW Longlife-04).
Az esetek többségében a gyári első ajánlástól eltérő olajat is használhat az ember, ami általában csökkentett szervizciklust eredményez. Az ár nem mérvadó egy motorolaj szervizperiódusának, és minőségének meghatározásakor. Ahány forrás, annyi ár.
Ásványi motorolajokat korszerű motorokban már normál ciklusban sem érdemes használni, legtöbb gyártó nem engedi.
Üdv:
Olajdoki