Használjunk-e motorolaj-adalékokat?
Tisztelt Olajdoktor!
Van egy 40 000 km-t futott 2002-es Suzuki Swiftem, 1000-es motorral, automata váltóval. Castrol Magnatec 10W-40-et használok max. 15 000 kilométerig vagy 1 évig, utána csere.
Úgy hozta az élet, hogy naponta 140 kilométert megyek, ebből 120 km autópálya. A motor 80-as tempónál 3100-at, 90-nél 3500-at, 100-nál 4000-et forog. Hosszú távban gondolkodom, szeretném a motornak a legjobbat.
Kérdésem: Mi a véleménye a motorolaj-adalékokról, pl.: Metabond, Motorplusz stb.? Érdemes használni, valóban igaz, amit írnak róluk?
Köszönettel:
Tamás
Van egy 40 000 km-t futott 2002-es Suzuki Swiftem, 1000-es motorral, automata váltóval. Castrol Magnatec 10W-40-et használok max. 15 000 kilométerig vagy 1 évig, utána csere.
Úgy hozta az élet, hogy naponta 140 kilométert megyek, ebből 120 km autópálya. A motor 80-as tempónál 3100-at, 90-nél 3500-at, 100-nál 4000-et forog. Hosszú távban gondolkodom, szeretném a motornak a legjobbat.
Kérdésem: Mi a véleménye a motorolaj-adalékokról, pl.: Metabond, Motorplusz stb.? Érdemes használni, valóban igaz, amit írnak róluk?
Köszönettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Jót tőlem ezekről a „csodaadalékokról” nem fog hallani. Ennek több oka is van.
Egyrészt ezen adalékok nagy része az olaj kenőképességét fokozza, ami csak egy az olajtól elvárt tulajdonságok közül. Ezenkívül az olajnak még kell hűtenie, a motort tisztán tartania, védenie a korrózió ellen és jó karban tartani az elasztomereket. Sok ilyen adalék a kenőképességet a többi tulajdonság rovására fokozza. Például a teflon- vagy kerámiatartalmú adalékok szigetelő hatású lerakódást képeznek, amivel megakadályozzák, hogy a motor leadja a hőt az olajnak. Az olajhőmérséklet alacsony lesz, közben a motoré megemelkedik, tehát az olaj máris képtelen ellátni az egyik feladatát.
Másrészt a motorolajban a gyárilag hozzákevert adalékok kényes egyensúlyban vannak. Az olajtársaságok általában több évtizedes tapasztalattal kísérletezték ki ezek megfelelő arányát. Ezt borítjuk fel, ha egyszer csak beleöntünk valami plusz adalékot. Könnyen lehet, hogy ezzel megakadályozunk más, kulcsfontosságú adalékokat abban, hogy kifejtsék a hatásukat.
Aki jót akar az autójának, használjon egy jó minőségű, teljesen szintetikus, esetleg félszintetikus olajat, és mindenekelőtt tartsa be a gyári előírásokat.
Üdv:
Olajdoki
Jót tőlem ezekről a „csodaadalékokról” nem fog hallani. Ennek több oka is van.
Egyrészt ezen adalékok nagy része az olaj kenőképességét fokozza, ami csak egy az olajtól elvárt tulajdonságok közül. Ezenkívül az olajnak még kell hűtenie, a motort tisztán tartania, védenie a korrózió ellen és jó karban tartani az elasztomereket. Sok ilyen adalék a kenőképességet a többi tulajdonság rovására fokozza. Például a teflon- vagy kerámiatartalmú adalékok szigetelő hatású lerakódást képeznek, amivel megakadályozzák, hogy a motor leadja a hőt az olajnak. Az olajhőmérséklet alacsony lesz, közben a motoré megemelkedik, tehát az olaj máris képtelen ellátni az egyik feladatát.
Másrészt a motorolajban a gyárilag hozzákevert adalékok kényes egyensúlyban vannak. Az olajtársaságok általában több évtizedes tapasztalattal kísérletezték ki ezek megfelelő arányát. Ezt borítjuk fel, ha egyszer csak beleöntünk valami plusz adalékot. Könnyen lehet, hogy ezzel megakadályozunk más, kulcsfontosságú adalékokat abban, hogy kifejtsék a hatásukat.
Aki jót akar az autójának, használjon egy jó minőségű, teljesen szintetikus, esetleg félszintetikus olajat, és mindenekelőtt tartsa be a gyári előírásokat.
Üdv:
Olajdoki