A hosszabb csereperiódus nem bánt
Tisztelt Olajdoki !
A nemrég tulajdonomba került C5 2.0 HDI (80 kW, RHZ) gépkocsi 140 000 km-nél esedékes szervizekor Mobil Synt S 5W40 olajat kapott. A kérdésem, hogy normál használat esetén tartható-e a 20 000 km-es csereperiódus, ajánlották ugyanis, hogy 15 000 km után inkább cseréljek.
Válaszát előre is köszönöm,
Tibor
A nemrég tulajdonomba került C5 2.0 HDI (80 kW, RHZ) gépkocsi 140 000 km-nél esedékes szervizekor Mobil Synt S 5W40 olajat kapott. A kérdésem, hogy normál használat esetén tartható-e a 20 000 km-es csereperiódus, ajánlották ugyanis, hogy 15 000 km után inkább cseréljek.
Válaszát előre is köszönöm,
Tibor
Kedves Tibor!
A motor gyártója ismeri legjobban a saját szerkezetét, és semmilyen érdeke nem fűződik ahhoz, hogy hosszabb olajcsere-periódust írjon elő, mint amennyit a motor bír. Manapság egyre hosszabbak a csereperiódusok, de sokan vannak akik hozzászoktak a 15 ezres csereperiódushoz, és nehezen hiszik el, hogy egy megfelelő olaj egy megfelelő motorban akár 20, 30 vagy 50 ezer kilométert is bír. Pedig a kenőanyagok egyre fejlődnek, óriási a különbség egy mai modern olaj és akár egy 5-10 éve gyártott között is.
Rövidre fogva: nem kell félni kihasználni a gyártó által lehetővé tett csereperiódust. Korábban cserélni csak akkor kell, ha az átlagosnál nehezebb igénybevételnek van kitéve a motor, különben fölösleges pénzkidobás és környezetszennyezés. Viszont a csereperiódus tekintetében nem csak a kilométert, hanem az eltelt időben meghatározott maximumot is be kell tartani.
Üdv,
Olajdoki
A motor gyártója ismeri legjobban a saját szerkezetét, és semmilyen érdeke nem fűződik ahhoz, hogy hosszabb olajcsere-periódust írjon elő, mint amennyit a motor bír. Manapság egyre hosszabbak a csereperiódusok, de sokan vannak akik hozzászoktak a 15 ezres csereperiódushoz, és nehezen hiszik el, hogy egy megfelelő olaj egy megfelelő motorban akár 20, 30 vagy 50 ezer kilométert is bír. Pedig a kenőanyagok egyre fejlődnek, óriási a különbség egy mai modern olaj és akár egy 5-10 éve gyártott között is.
Rövidre fogva: nem kell félni kihasználni a gyártó által lehetővé tett csereperiódust. Korábban cserélni csak akkor kell, ha az átlagosnál nehezebb igénybevételnek van kitéve a motor, különben fölösleges pénzkidobás és környezetszennyezés. Viszont a csereperiódus tekintetében nem csak a kilométert, hanem az eltelt időben meghatározott maximumot is be kell tartani.
Üdv,
Olajdoki