„Erősebb” olaj esetén nagyobb az alkatrészek hőhatása?
Kedves Olajdoki!
Rendszeres olvasója vagyok, mert érdekelnek az olajok, és a munkámhoz is szükség van egy kis többlettudásra. A tudásom most cserbenhagyott! A következő a dilemmám: Twingóba (df700) a 40-es helyett Mobil1 5W-50-es olajat akarok beletölteni. Ami ugye jó minőségű és "erős" olaj, a hővel is jobban megküzd. Az olaj! És az alkatrészek? A jobb hővezető képesség miatt nem lesz nagyobb az alkatrészek hőhatása, mint a 40-es olajnál ugyanazon terhelés mellett!?
Összegezve:ha magasabb viszkozitású olajokat ("sportosabb", "erős" olajok) használok az autómba, ami nem bizti, hogy kielégíti azt a szabványt (VW, Ford, GM LL), amit a gyár előír, az károsodást okoz, vagy jót teszek a motornak?
Köszönettel:
Norbi
Kedves Norbi!
Picit összemosódtak itt a fogalmak. Egy magasabb viszkozitású olaj nem attól jobb (amikor jobb), hogy jobban vezeti a hőt, hanem attól, hogy magasabb hőmérsékleten lesz pont a kellő sűrűségű. Tehát az olaj csak igyekszik megfelelni a motorban amúgy is létező magasabb hőmérsékletnek, nem pedig attól lesz a hőmérséklet magasabb, hogy ilyen olajat használunk. Az alkatrészek nem fognak plusz hőterhelést kapni az olajtól, hiszen az olaj is csak azt a hőt nyelte el, ami a motorban egyébként keletkezett.
A szabványok pedig fontosak. Elsősorban azoknak kell megfelelni, a többi szempont másodlagos.
Üdv:
Olajdoki