Illan az olaj a Fabiából
Kedves Olajdoki!
Egy hónapja vásároltunk egy 1,4-es, 100 LE-s Fabia gépkocsit. Szervizkönyvesen vettük a drágát. A szervizkönyv tanúsága szerint 41 000 km-nél volt motorolajcsere (címkét azonban nem találtam erről sehol a kocsin, ellentétben a 30 0000-essel), azonban tegnap megpillanthattuk menet közben az olajnyomásmérő pirosan világító ikonját. Azonnal félreálltam és leállítottam a motort, majd egy kis "lehűlés" után - ez egyébként nekem is jót tett - kivettem a nívópálcát. Döbbenetes volt látni, hogy a pálca alján egy nagyon apró csepp olaj volt.
Azonnal vásároltam olajat, és öntöttem is bele egy litert, de még mindig nem érte el a minimum szintet. A szerviz szerint az akár normális is lehet, hogy az autó eszi az olajat, hiszen akár 1000 km után elfogyhat 3-3,5 dl. Teljesen ledöbbentem, mert még soha nem volt olyan autóm, ami 8-9000 km után "megeszi" az olajat.
Az autóval aztán hazaértünk szerencsésen, azóta nem villant fel az ikon. A hétre vagyunk egyébként előjegyezve a kötelező szervizre is.
Kérdezném, hogy elfogadható-e ekkora olajfogyasztás, vagy kezdjek el aggódni a kocsival, illetve a szervizzel kapcsolatban.
Előre is köszönöm a válaszát.
Kedves Érdeklődő!
A szerviz igazat mondott: sajnos az olajfogyasztás sok motorkonstrukció természetes velejárója. A 3-3,5 dl még ráadásul a korrektebbek közül való, mert bizonyos Ecotec motorok esetében akár az 1 liter/1000 kilométert is normálisnak tartja a gyártó. Márpedig ha a gyártó így szerelte össze a motort, akkor ez alá csak sűrűbb olajjal tudna menni, az pedig elégtelen kenéshez vezetne.
Üdv:
Olajdoki